کد خبر: ۴۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۴ - 04 July 2015
عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی با مصرف 90 درصد از آب نقش کلیدی در صرفه جویی آب می‌تواند داشته باشد.
عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی با مصرف 90 درصد از آب نقش کلیدی در صرفه جویی آب می‌تواند داشته باشد.

ابراهمیم کارخانه ای عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کشور ما با واقع شدن در منطقه خشک و نیمه خشک و تغییرات سیستم آب و هوایی هر ساله شرایط نامساعدتری را نسبت به سال قبل تجربه می کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت:متوسط میزان بارندگی در ایران 205 میلی متر است در حالی که میانگین بارش جهانی 750 میلی متر محاسبه شده است که این آمار به معنای بارش یک سوم باران در ایران در مقایسه با جهان است. همچنینن 3 برابر بودن میزان تبخیر آب در ایران شرایط را ناگوارتر کرده است.

این عضو کمسیون انرژی در ادامه با اشاره به سهم قابل توجه کشاورزی در مصرف آب، بیان داشت:حدود 90 درصد از آب مصرفی در بخش کشاورزی،7 درصد شرب و 3 درصد در بخش صنعت استفاده می شود،بر همین اساس نقش بخش کشاورزی بسیار کلیدی است.

کارخانه‌ای بیان داشت:وزارت جهاد کشاورزی به همراه وزارت نیرو در این زمینه باید همکاری و مدیریت داشته باشند و در این زمینه از روش های نوین کشاورزی برای بالا بردن بهره وری و صرفه جویی در آب استفاده کنند.

وی اذعان داشت: با توجه به تبخیر 70 درصدی آب کشاورزی استفاده از آبیاری قطره‌ای و آبیاری تحت فشار راندمان کار را مقدار قابل توجهی بالا برد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: