کد خبر: ۴۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۴ - 01 July 2015
اپل یک کمپانی چند ملیتی آمریکایی در زمینه تکنولوژی است که دفتر مرکزی آن در شهر کوپرتینو، ایالت کانادا واقع شده است.
بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ اپل یک کمپانی چند ملیتی آمریکایی در زمینه تکنولوژی است که دفتر مرکزی آن در شهر کوپرتینو، ایالت کانادا واقع شده است. این کمپانی انواع خدمات طراحی، تولید و ساخت لوازم الکترونیکی را انجام می دهد که از محبوب ترین آن ها می توان به دستگاه پخش موزیک تحت عنوان آی پاد، گوشی های هوشمند آیفون، تبلت های اپل با نام آی پد و ساعت های هوشمند اشاره کرد. سرویس های آنلاین این شرکت نیز شامل فروشگاه برنامه ها و بازی ها (اپل استور) و فروشگاه موزیک (آی تونز) است.
 
 
این کمپانی در سال 1976 توسط سه تن به نام های استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین تاسیس شد و هدف اولیه ی آن طراحی و تولید کامپیوتر های شخصی بود. نام این شرکت در سال 1977 در نهایت به کمپانی کامپیوتر اپل تغییر یافت. این کمپانی در کنار کمپانی سامسونگ از بزرگترین شرکت های تکنولوژی در جهان به شمار می رود. همچنین این کمپانی اولین کمپانی در ایلات متحده است که به ارزشی بالغ بر 700 میلیون دلار رسید. تا سال 2015 نیز این کمپانی 98000 کارمند تمام وقت دائم در بیش از 16 کشور دنیا دارا است.
 
 
 

انقلابی که اپل در زمینه کامپیوتر های شخصی پدید آورد برای اولین بار در سال 1983 با تولید مدل لیزا و سپس در سال 1984 با معرفی سیستم عامل مکینتاش به وقوع پیوست. لازم به ذکر است که بسیاری از نرم افزار های مشهوری که اکنون از آن ها به طور گسترده استفاده می شود همچون مایکروسافت ورد و ادوبی فتوشاپ برای نخستین بار برای کامپیوتر مکینتاش نوشته شدند.

از محصولات اخیر اپل می توان به ساعت های هوشمند این کمپانی اشاره نمود. این ساعت ها نخستین بار در نهم سپتامبر سال 2014 توسط تیم کوک پیشنهاد شدند و در سال 2015 به تولید رسیدند. این محصول شامل برنامه ی فیتنس نیز می شود که در ارتباط با آیفون های بالاتر از مدل 5 قابل استفاده است.
 
 
 
 
کمپانی اپل هم اکنون دارای 453 فروشگاه در بیش از 16 کشور در سراسر دنیا است و جوایز طراحی معماری بسیاری را برای طراحی خاص فروشگاه هایش برنده شده است.
 
 
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: