کد خبر: ۴۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۴ - 30 June 2015
در پی اتفاقی که برای یکی از شرکت‌های بیمه افتاد، حجم قابل توجهی از بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری بازخرید شد و نشان داد که اتفاقاتی از این دست می‌تواند بازار بیمه کشور را به شدت متاثر کند.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه؛  معاونت فنی بیمه‌های اموال شرکت بیمه معلم تاکید کرد که این شرکت به هیچ وجه قصد ندارد از طریق ارائه تخفیف‌های غیرفنی، پرتفوی بیشتری جذب کند.

کامبیز حاجی میرآقا با انتقاد از برخی شرکت‌ها که به هر روشی به دنبال جذب پرتفوی بیشتر هستند، گفت: متاسفانه این اقدامات نه تنها به آبروی صنعت بیمه لطمه می‌زند،‌ بلکه بیمه‌گزاران را هم نسبت به شرکت‌های بیمه بی‌ اعتماد می‌کند.

وی  ادامه داد: در پی اتفاقی که برای یکی از شرکت‌های بیمه افتاد، حجم قابل توجهی از بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری بازخرید شد و نشان داد که اتفاقاتی از این دست می‌تواند بازار بیمه کشور را به شدت متاثر کند.

حاجی میرآقا با تاکید بر این که بیمه معلم نه از راه ارائه تخفیف‌های بیمه غیرفنی بلکه با ارائه خدمات متمایز به دنبال جذب مشتری است، اظهار کرد: همان طور که آمار نشان می‌دهد بیمه شخص ثالث همواره زیان ده بوده و بنابراین ارائه تخفیف در فروش آن بی معناست.

حاجی میرآقا  افزود : امسال با وجود افزایش نرخ دیه، حق بیمه شخص ثالث افزایش نیافت و به همین دلیل پیش بینی می‌شود ضریب خسارت این رشته بیمه‌ای در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یابد، به همین جهت هر گونه ارائه تخفیف در چنین شرایطی فاقد توجیه اقتصادی است.

معاونت فنی بیمه‌های اموال شرکت بیمه معلم همچنین با بیان این که شرکت‌های ارائه دهنده تخفیف‌های غیرفنی معمولا شرکت‌هایی هستند که سابقه چندانی ندارند، اظهار کرد: ممکن است در کوتاه مدت این اقدام بتواند به فروش بیشتر منجر شود، اما در بلند مدت حتما آثار سوء این کار نمایان و گریبان گیر خود شرکت خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: