کد خبر: ۴۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - 17 June 2015
وی همچنين به اهميت توسعه محصول اشاره كرد و گفت: توسعه محصول نیازمند نقدینگی بسیار بالا است و هر زمان که قیمت‌ها آزاد شود خودروساز می‌تواند بر اساس استقبال مردم از نوع خودرویی که به بازار عرضه می‌شود قیمت را کاهش یا افزایش دهد.
عبدالله بابایی معاون سابق بازاريابي و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تأثیر قیمت سوخت بر روی قیمت خودرو اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین به صورت مستقیم بر روی خودرو معنی ندارد یعنی چنانچه افزایش قیمت بنزین بر روی مولفه‌های تأمین قطعات و مواد اولیه‌ای که قطعه‌سازان تولید می کنند، اثرگذار باشد قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: چنانچه افزایش قیمت برای مواد اولیه از جمله پتروشیمی و قطعات افزایش نداشته باشد نباید انتظار افزایش قیمت برای خودرو را داشته باشیم.

بابایی تصریح کرد: اگر قیمت خودرو آزاد شود هم به نفع مشتری است و هم به نفع خودروساز، قیمتی که دستوری باشد یعنی بر اساس قیمت تمام شده محاسبه گردد همواره خودروساز را دچار چالش کرده و همچنین مشتریان همواره نگران افزایش قیمت خودرو خواهند بود.

وی اظهار داشت: با آزادسازی قیمت خودرو، خودروساز به راحتی می‌تواند مدیریت کرده و خودروهایی که حاشیه سود بهتری دارند را با کاهش قیمت به دست مصرف‌کننده برساند، و بالعکس خودروهایی که بازار تقاضای کمتری دارند می‌‌توان با مدیریت بازار به فروش رساند.

معاون سابق بازاريابي و فروش ايران خودرو با اشاره به لزوم آزادسازي قيمت خودرو افزود: ما نباید نگران این باشیم که با آزادسازی قیمت‌ها، قیمت خودرو به یکباره افزایش خواهد یافت زیرا هر افزایش قیمتی نیازمند توان خرید مشتری است.

بابایی ادامه داد: اگر قیمت خودرو آزاد شود، خودروساز می‌تواند به راحتی برای محصولات تولیدی خود تصمیم‌گیری کرده و برنامه‌ریزی بهتری نسبت به توسعه محصول داشته باشد.

وی همچنين به اهميت توسعه محصول اشاره كرد و گفت: توسعه محصول نیازمند نقدینگی بسیار بالا است و هر زمان که قیمت‌ها آزاد شود خودروساز می‌تواند بر اساس استقبال مردم از نوع خودرویی که به بازار عرضه می‌شود قیمت را کاهش یا افزایش دهد.

** حاشیه بازار یا دلالی

اين كارشناس خودرو با اشاره به نحوه قيمت گذاري خودروها توضيح داد: اگر در بازار خودرو حاشیه بازار وجود داشته باشد هر مدل خودرو بعد از تولید و عرضه به بازار، دچار چالش خواهد شد زیرا افرادی هستند که زودتر به بازار ورود پیداکرده و خودرو را خریداری می‌کنند و مطمئنا با این شرایط خودرو با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: چنانچه قیمت خودرو آزاد شود خودروساز بر اساس حاشیه بازار قیمت را متعادل می‌کند تا برای فروش محصولات خود دچار مشکل نشود.

معاون سابق فروش و بازاریابی ایران خودرو افزود: با توسعه محصول و آزادسازی قیمت، خودروسازان طرح‌های آتی خود را در تولید محصول روان‌تر ادامه می‌دهند.

وی درخصوص دستوري بودن قيمت خودرو تأکید کرد: اگر قیمت‌ها به شکل دستوری باشد تولید خودرو با مشکلات و موانعی مواجه خواهد شد.

بابایی ادامه داد: این فشار یا بر روی شرکت خودروسازی است یا شرکت‌هایی که قطعه‌ساز هستند زیرا با قیمت مشخص و دستوری تولید محصول باکیفیت با بهای تمام شده مشخص امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه قیمت خودرو آزاد شود خودروساز بر اساس تعداد رقبایی که در بازار خودرو هستند و بر اساس توان خرید مردم برنامه‌ریزی می‌کنند و نسبت به توسعه محصول اقدام می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: