کد خبر: ۴۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - 15 June 2015
دلایل تاثیرات مثبت نتیجه توافقات، در گام اول به این موضوع باز می‌گردد که امکان حضور سرمایه گذار خارجی را تسهیل می کند و مهمتر از آن می تواند شرایط باثباتی را از دید اقتصادی در کشور مهیا کند که سرمایه گذار بتواند با ترسیم یکسال آینده خود اقدام به سرمایه گذاری کند.
مدیر عامل کارگزاری بانک سامان گفت: قطعا تاثیرات مثبت ناشی از اتمام مذاکرات بازار را دستخوش تحول می‌کند و من به آینده این بازار خوش بین هستم.

به گزارش سنا، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان، تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی و همچنین ایجاد شرایط با ثبات در اقتصاد را از جمله دلایل بهبود و مثبت شدن بازار سرمایه بعد از انجام توافقات برشمرد.

حمیدرضا مهر آور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان، با بیان اینکه اتمام توافقات هسته ای بی شک آثار مثبتی برای بازار سرمایه به همراه دارد گفت: دلایل تاثیرات مثبت نتیجه توافقات، در گام اول به این موضوع باز می‌گردد که امکان حضور سرمایه گذار خارجی را تسهیل می کند و مهمتر از آن می تواند شرایط باثباتی را از دید اقتصادی در کشور مهیا کند که سرمایه گذار بتواند با ترسیم یکسال آینده خود اقدام به سرمایه گذاری کند.

وی افزود: قطعا تاثیرات مثبت ناشی از اتمام مذاکرات بازار را دستخوش تحول می‌کند و من به آینده این بازار خوش بین هستم.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان تصریح کرد: اگر در شرایط حال حاضر که قیمت سهام به پایین ترین رقم خود رسیده افراد اقدام به فروش سهام خود بکنند، این امکان وجود دارد که با تغییر روند بازار نتوانند این سهم را با همین قیمت یا قیمتی بالاتر خریداری کنند و این بیشتر به ضرر سرمایه گذاران و سهامداران خواهد بود.

وی افزود: در شرایط کنونی اگر افراد با صبر و حوصله در بازار بمانند و به اصطلاح صبر پیشه کنند به نفع آنها خواهد بود .

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان خاطرنشان کرد: هر نوع تصمیم و اقدامی که منجر به آن شود که سرمایه گذار بتواند آینده بازار را به شکل شفاف پیش بینی کند و به نوعی از تاریکی خارج شود می تواند در بهبود هر چه بیشتر این بازار اثرگذار باشد.

وی افزود: کاهش نرخ سود به یکباره، نرخ بهره مالکانه؛ نرخ خوراک پتروشیمی ها و تصمیمات یکباره ای از این دست به منزله سمی برای بازار سرمایه است و اگر تصمیمات اتخاذ شده منجر به از بین رفتن ثبات بازار نشود نتیجه ای مطلوبی نخواهد داشت.

مهرآور تصریح کرد: در شرایط کنونی به جای توصیه برای خرید سهام شرکت های مختلف به نظر بهترین توصیه به سهامداران و سرمایه گذاران آن است که برای خروج به هیچ وجه عجله نکنند و صبر خود را بالا ببرند؛ چرا که بازار روند مثبتی را بعد از اتمام مذاکرات در پی خواهد گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: