کد خبر: ۴۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - 13 June 2015
در این همایش یک روزه که به صورت کارگاهی و در راستای پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی (EFQM)برگزار شد، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با مفاهیم تعالی با امضای «اهتمام‌نامه» متعهد شدند که در مسیر متعالی شدن بانک دی گام بردارند.
نشست تخصصی "بانک دی در مسیر تعالی" با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد و تسهیلگران تعالی برگزار شد.

 در این همایش یک روزه که به صورت کارگاهی و در راستای پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی   (EFQM)برگزار شد، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با مفاهیم تعالی با امضای «اهتمام‌نامه» متعهد شدند که در مسیر متعالی شدن بانک دی گام بردارند.

در این نشست دکتر احمد شفیع‌زاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ با تقدیر از مدیران و کارکنان بانک که نگاه ویژه‌ای به ارتقاء سطح کیفی سازمان دارند، اظهار کرد: مدل تعالی سازمانی در نظم بخشیدن و یکپارچگی روش‎‎های مدیریتی به بانک کمک می‌کند، پیام نشست امروز نیز این است که ما برای بهبود بخشیدن به مدیریت خودمان و کیفیت بخشیدن به فعالیت‌ها و رویکردهای سازمان تصمیم جدی داریم و می‌خواهیم که در مسیر تعالی گام برداریم.

وی با بیان اینکه اعتقادمان بر این است که سازمان همان شکلی عمل می‌کند که رهبران و مدیرانش هستند، تصریح کرد: سازمان طوری می‌اندیشید که رهبرانش می‌اندیشند، پس اگر می‌خواهیم سازمانی خلاق، علمی و نوآور داشته باشیم باید خودمان این گونه باشیم.

مدیرعامل بانک دی گفت: مدل ما را به سمتی می‌برد که نگاه‌ها یکی شود، معیارهای آن برای ما الهام بخش است و به ما می‌گوید که بر روی چه عواملی دست بگذارید که موفق باشید. بنابراین ما و همه کارکنان بانک موظفیم برای ارتقای سطح سازمان تلاش کرده و برای رسیدن به اهداف و موفقیت آن کوشا باشیم.

او تصریح کرد: همه اینها مشروط به این است که اگر از مدل تعالی استفاده می‌کنیم باید یک باور قلبی و ایمان داشته باشیم و حواسمان باشد که هدف ما اصلاح روش‌ها و مدیریت است.

وی با تاکید بر اینکه اگر یکی از پیامدهای مسیر دستیابی به اهداف کلان این مدل، دریافت تندیس در کنار تعالی بخشیدن به سازمان و محقق کردن اهداف آن باشد اشکال ندارد، افزود: اما اگر معتقد باشیم که این گواهی و تندیس فرصتی برای خودنمایی است حتما راه را اشتباه رفته‌ایم.

همچنین در این جلسه دکتر عظیم نوید تهرانی ـ معاون طرح و توسعه بانک دی ـ نیز با مرور فعالیت‌های بانک در مسیر تعالی اظهار کرد: بانک دی پس از اینکه در سال گذشته موفق به دریافت جایزه دو ستاره تعالی شد، برای سال جاری برنامه‌ریزی منظمی را انجام داده و با برگزاری نشست‌های تخصصی و پرورش تسهیلگران داخلی در پی این است که گام دیگری در مسیر تعالی برداشته و امسال با کسب نمره 400 + برای دریافت جایزه چهار ستاره خود را مهیا کند.

او با بیان اینکه طی یک سال گذشته بانک دی به ثبات عملیاتی رسیده و ضمن تمرکز بر مدل تعالی به سمت سازمانی یادگیرنده حرکت کرده است، افزود: هدف گذاری کرده‌ایم که گام به گام پیش رویم و امروز در نشستی تخصصی ضمن بررسی و معرفی مفاهیم بنیادی مدل تعالی سازمانی با بهره‌گیری از استادان برجسته در این زمینه همه مدیران و کارکنان بانک را برای رسیدن به نقطه متعالی در سال جاری آماده کنیم.

معاون طرح و توسعه بانک دی تاکید کرد: برنامه‌ای که در مسیری تعالی برای بانک دی طراحی شده افقی بلند را تا دریافت تندیس که به سازمان‌های پیشرو اعطا می‌شود در نظر گرفته است و امیدواریم با آموزش‌ها و تدابیری که در نظر قرار گرفته شده و اهتمامی که در بین همه مدیران و کارکنان بانک وجود دارد طی سال‌های نه چندان دور بانک دی به عنوان سازمانی متعالی معرفی شود.

در پایان این مراسم مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران ارشد بانک و نیز کارشناسان و تسهیلگران بانک دی با قرائت و امضای اهتمام نامه متعهد شدند اهتمام خود را در پیمودن مسیر تعالی به کار گیرند.

متن کامل اهتمام‌نامه به این شرح است: «ما مدیران  و کارشناسان بانک دی با همدلی  و هم زبانی ، اهتمام خود را در پیمودن مسیر تعالی از طریق درک نیازها، انتظارات و جلب رضایت ذینفعان بانک ، در راستای استراتژی ها و بر اساس معیارهای جایزه ملی تعالی سازمانی اعلام می داریم و می کوشیم با استقرار مدل تعالی (اخذ تقدیرنامه چهار ستاره، کسب امتیاز 400+) در سال 94 گامی بلند در بهبود  فعالیت‌ها، فرایندها و  در نتیجه بهره‌وری بانک برداشته و برگ زرین دیگری بر افتخارات بانک ارزش آفرین دی بیافزاییم.»

  بر اساس این گزارش پس از برگزاری چند دوره آموزشی از سوی مدرسان تعالی، مدیران و اعضای تیم‌های تعالی در یازده گروه به بررسی عملکرد بانک در معیارهای مربوطه پرداخته و به خودارزیابی شاخص‌های عملکردی اقدام کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: