کد خبر: ۴۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - 10 June 2015
مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت : این شرکت در موقعیت خاص کشور با افزایش تعداد کشتی ها به 24 فروند ، ظرفیت حمل ناوگان خود را به 96 هزار تن کالا رسانده است.
علی اکبر غنجی در نشست مجمع عمومی این شرکت در بندر انزلی، اهم فعالیت های شرکت کشتیرانی دریای خزر در سال گذشته را ارتقاء و تثبیت موقعیت بین المللی و فرامنطقه ای شرکت در حوزه دریای خزر ، تجهیز و فعالسازی بندر سالیانکا در آستراخان روسیه ، تلاش برای دوسر بار نمودن کشتی ها جهت حداکثر استفاده بهینه از ظرفیت حمل شناورهای ملکی در راستای کاهش هزینه های عملیاتی کشتی ها عنوان کرد .

وی به بهره وری 25 برابری از ظرفیت حمل ناوگان کشتی های ملکی در سال گذشته و حمل بی سابقه بیش از دو میلیون و 130 هزار تن انواع کالا در بخش های واردات ، صادرات و ترانزیت بعنوان دیگر فعالیتهای شاخص این شرکت اشاره نمود .

غنجی در ادامه خرید دو فروند کشتی ، توسعه فعالیت بازاریابی و افزایش سهم تناژ حمل محموله های صادراتی و ترانزیتی ، فعالسازی و توسعه و تجهیز بندر خارجی ، ساخت سیلو در انزلی و انبار سرپوشیده در منطقه آزاد انزلی ، بارگیری مناسب کالا به صورت وزنی و حجمی ، بهره برداری بهینه از ظرفیت حمل ناوگان، دوسر بار نمودن کشتی ها، ورود به بازارهای جدید ، ارتقاء سیستم مالی را از جمله برنامه های بلند مدت شرکت کشتیرانی دریای خزر عنوان کرد .

وی حوزه فعالیت کشتیرانی دریای خزر را دریای خزر ، کانال ولگا ، دریای سیاه و تمامی مبادی حمل به مقاصد این حوزه از طریق حمل سراسری ، حمل ترانزیت و حمل مرکب بیان کرد .
غنجی اضافه کرد : شرکت در بنادر داخلی انزلی ، نوشهر ، امیرآباد ، فریدونکنار و آستارا و همچنین بنادر خارجی ، آستاراخان در روسیه ، ماخاچ کالا در داغستان روسیه ، اکتائو قزاقستانف باکو آذربایجان ، ترکمن باشی جمهوری ترکمنستان و بنادر حوزه دریای سیاه فعالیت دارد .

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به سرمایه 540 میلیارد ریالی این شرکت گفت : افزایش کل حمل از یک میلیون و 952 هزار و 425 تن کرایه در سال 92 به یک میلیون و 321 هزار و 670 تن کرایه در سال 1393 از دیگر فعالیتهای شاخص شرکت بشمار می رود .

وی خاطرنشان کرد : شرکت کشتیرانی دریای خزر در حال حاضر 31 درصد سهم از کل حمل واردات و صادرات از بنادر شمالی کشور را در اختیار دارد .
غنجی یکی دیگر از اقدامات شاخص شرکت کشتیرانی دریای خزر را برقراری ، استمرار و تداوم خطوط منظم حمل محموله های صادراتی از کلیه بنادر شمال ایران به تمامی بنادر خارجی حوزه دریای خزر عنوان و آن را گامی در راستای توسعه صادرات غیرنفتی خواند .

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر حضور موثر در چرخه حمل و نقل در دریای خزر با توجه به مسائل ژئوپلتیک و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله اهداف مهم این شرکت بیان کرد .
شرکت کشتیرانی دریای خزر از سال 1365 به ثبت رسید و از سال 1382 بر اساس مصوبه مجمع عمومی از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت .

77.4 درصد شهام این شرکت متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ، 10 درصد شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی ، 2.46 درصد شرکت کشتیرانی والفجر ، 0.14 درصد شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم و 10 درصد متعلق به سایر سهامداران است .
این شرکت علاوه بر دفاتر داخلی دو دفتر در آستاراخان و اکتائو دارد .

موضوع کار شرکت ، خرید اداره راهبری اجاره و فروش هر نوع کشتی و شناور برای هر منظور اعم از حمل و نقل بار و مسافر ، سوخت رسانی و نظایر آن و احداث ، اداره یا اجاره و استیجاره تاسیسات بندری ، سازه های دریای و تاسیسات مربوط به ساخت و تعمیر انواع کشتی ها و شناورها و انواع پایانه های باری و مسافری و غیره است .
برچسب ها: مناطق آزاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: