کد خبر: ۴۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - 08 June 2015
دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد، توجه به ورزش بانوان ، تجهیز مدارس به امکانات ورزشی ، برگزاری مسابقات دانش آموزی و قهرمانی و تقویت ورزش های بومی و محلی را از اولویت های این شورا در حوزه ورزش برای تمامی مناطق آزاد دانست.
بیژن شیری در مورد اولویت این شورا برای مناطق آزاد کشور در بخش ورزش گفت : از آنجا که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و از ارکان اصلی خانواده به شمار می روند لازم است به لحاظ روحی و جسمی در شرایط مناسب باشند تا به استحکام بنیان خانواده کمک کنند از این رو ورزش به عنوان یک عامل موثر می تواند در داشتن روحیه ای شاداب و جسمی قوی موثر باشد .

وی یاد آور شد : بانوان هم می توانند مشوق و هم مانع فعالیت ورزشی برای اعضای خانواده خود باشند اما اگر خودشان درگیر این موضوع شوند و لذت ورزش کردن و تاثیر آن در افزایش روحیه وسلامتی را به خوبی درک کنند می توانند مشوق خوبی برای خانواده باشند .
دبیرشورای راهبردی ورزش مناطق آزاد اظهار داشت : در بحث ورزش مناطق آزاد توجه به ورزش بانوان و رخدادهای ملی و بین المللی در کنار ورزش های همگانی در تمامی مناطق در اولویت برنامه های این حوزه است .

این مسوول در حوزه ورزش مناطق آزاد اولویت بعدی را توجه به ورزش مدارس عنوان کرد و گفت : تجهیزمدارس به امکانات و آموزش معلمان در استفاده از این تجهیزات در دستور کار برای تمامی مناطق آزاد است ، پس از آن به دنبال حرکات اصلاحی ، فعالیت های عمومی ورزش و در نهایت استعداد یابی در سطوح مدارس خواهیم بود.

وی از برگزاری مسابقات دانش آموزی در این مناطق خبر داد و افزود : برگزیدگان این رقابت ها در مسابقات قهرمانی دانش آموزان مناطق که در یکی از هفت منطقه آزاد برگزار خواهد شد ، شرکت می کنند.

شیری یاد آور شد : در هفته های اخیر در جلسه ای با مسوولان جزیره کیش قرار شد 22 بهمن ماه امسال مسابقه ای دریک رشته ورزشی در سطح دختران و پسران دبیرستانی برگزار شود و تیم های منتخب هر منطقه در مسابقات قهرمانی که در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد ، شرکت کنند .

به گفته وی تقویت ورزش های بومی و محلی و برگزاری جشنواره ای در یکی از مناطق آزاد از دیگر برنامه ها در حوزه ورزش است .

وی در ادامه گفت : پرداختن به ورزش های آبی - دریایی از دیگر اولویت های این حوزه است و برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در یکی از مناطق آزاد در این زمینه سازماندهی شده است و به دنبال آن برگزاری این مسابقات در بین مناطق در دستور کار خواهد بود.

شیری در مورد آماده بودن زیر ساخت های لازم برای توجه به ورزش بانوان و همچنین برگزاری مسابقات اظهار داشت : در تمامی هفت منطقه، زیر ساخت های لازم شامل اماکن ورزشی و همچنین ورزشکاران و تیم ها فراهم است .

وی از برگزاری جلساتی با نواب رییس بانوان بیش از 15 فدراسیون برای برنامه ریزی درمورد ورزش بانوان مناطق آزاد خبر داد و افزود : بحث برگزاری مسابقات و اعلام آمادگی مناطق و کمک به برگزاری رقابت های قهرمانی در این جلسات مورد توجه قرار خواهد گرفت .

برچسب ها: مناطق آزاد ، کیش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: