کد خبر: ۴۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - 08 June 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نبود توازن در تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی را مهم‌ترین چالش حوزه سلامت خواند.

شهلا میرگلوی بیات : با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر کاهش مراجعات بیماران به بیمارستان‌های خصوصی، افزود:‌ بعید است چنین چیزی صحت داشته باشد چراکه هنوز بیمارستان‌های دولتی از توان کافی برای خدمات‌دهی و درمان بیماران برخوردار نیستند تا جایی که همچنان بخشی از بیماران برای درمان خود به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ از سویی دیگر امروزه شاهد هستیم که گاهی زمان‌های طولانی مدتی را برای اعمال جراحی در مراکز دولتی به بیمار نوبت می دهند که بیمار ناخواسته مجبور است به سمت بخش خصوصی سوق پیدا کند؛ این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بخش دولتی عنوان می‌کند که افزایش تعداد بیماران دلیل دادن وقت‌های طولانی به بیماران است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ واقعیت آن است که شاید در حوزه بستری کردن بیماران تغییراتی در مراجعات بیمار به بخش دولتی ایجاد شده باشد اما در بیماران سرپایی بیشتر مراجعات به سمت مراکز خصوصی است.

وی درباره افزایش قیمت تعرفه‌ها در بخش خصوصی، افزود:‌ این مساله باعث می‌شود بیماران ناچار می‌شوند تا زمان یکساله یا دو ساله‌ای که مراکز درمانی دولتی برای اعمال جراحی به آنها وقت داده را تحمل کرده و بعد از وقفه‌ای طولانی مورد عمل جراحی قرار گیرند چراکه در پرداخت هزینه‌های درمان مراکز خصوصی ناتوانند.

میرگلوی‌بیات یادآور شد: نبود توازن تعرفه‌ها بین بخش خصوصی و دولتی مشکلاتی را در حوزه سلامت ایجاد می‌کند و وزارت بهداشت باید نشستی را با مدیران بخش خصوصی برگزار کرده تا نقاط قوت و ضعف این مهم مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در بخش دولتی محدودیت ویزیت بیمار وجود دارد که عملا بیمار به سمت مراکز خصوصی گرایش پیدا می‌کنند لذا اگر قرار است تلاش شود تا بیمار از خدمات بیشتر بخش دولتی بهره‌مند شود باید این مشکلات باید ساماند‌هی شود./خانه ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: