کد خبر: ۲۲۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۳ آبان ۱۴۰۴ - 25 October 2025

سرقت از موزه لوور سکوی پرتاب شرکت آلمانی شد

شرکت آلمانی تولیدکننده بالابر «بوکر» پس از آن‌که متوجه شد یکی از نردبان‌هایش در سرقت از موزه لوور به‌کار گرفته شده است، در مطلبی طنزآمیز در یک شبکه اجتماعی از آن به عنوان تبلیغ برای خود استفاده کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از یورونیوز، شرکت آلمانی تولیدکننده بالابر «بوکر» پس از آن‌که متوجه شد یکی از نردبان‌هایش در سرقت از موزه لوور به‌کار گرفته شده است، در مطلبی طنزآمیز در یک شبکه اجتماعی از آن به عنوان تبلیغ برای خود استفاده کرد.

این شرکت در پستی نوشت: بالابر بوکر آگیلو گنجینه‌های شما را تا وزن چهارصد کیلوگرم با سرعت چهل‌ودو متر در دقیقه و با صدایی مثل یک نجوا جابه‌جا می‌کند.

شرکت خانوادگی بوکر که دفتر مرکزی آن در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان قرار دارد، ناخواسته به همدست یکی از جنجالی‌ترین سرقت‌های اخیر از موزه لوور تبدیل شد چرا که یکی از بالابرهای مکانیکی‌اش نقشی کلیدی در این سرقت «جسورانه» داشت.

روز یکشنبه، سارقان کامیونی مجهز به سکوی بالابر را کنار موزه لوور پارک کردند، با استفاده از آن به تراسی در ساختمان دست یافتند، سپس از آنجا وارد موزه شدند و جواهرات سلطنتی به ارزش هشتاد و هشت میلیون یورو را تنها در مدت هفت دقیقه به سرقت بردند.

پس از این ماجرا، شرکت بوکر تصمیم گرفت با نگاهی طنزآمیز به موضوع واکنش نشان دهد و این رویداد را به فرصتی برای تبلیغ محصولاتش تبدیل کند؛ آن‌ هم پس از اطمینان از این‌که در جریان سرقت به کسی آسیبی نرسیده است.

در پست منتشرشده، تصویر نردبان معروف این شرکت دیده می‌شود که تا بالکنی در بیرون از گالری آپولون (یکی از بخش‌های موزه لوور) امتداد یافته است.

مدیریت این شرکت شعار تبلیغی خود را روی تصویر صحنه جرم قرار داد: وقتی باید سریع عمل کنید… بالابر بوکر آگیلو گنجینه‌های شما را تا وزن چهارصد کیلوگرم با سرعت چهل‌ودو متر در دقیقه و با صدایی مثل یک نجوا جابه‌جا می‌کند.

الکساندر بوکر، مدیرعامل این شرکت، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که شرکتش تصمیم گرفت «چاشنی طنز» به ماجرا اضافه کند.

وی گفت: این جرم، البته کاملاً نکوهیده است، این برای ما روشن است. اما… فرصتی بود تا از معروف‌ترین و پربازدیدترین موزه جهان کمی توجه به سوی شرکت خودمان جلب کنیم.

واکنش کاربران فضای مجازی به این تبلیغ شوخ‌طبعانه بسیار مثبت بوده است؛ برخی نوشته‌اند: شاید این بهترین تبلیغی باشد که امسال دیده‌ام!

و عده‌ای دیگر آن را «حرکتی درخشان در بازاریابی» توصیف کرده‌اند.

برچسب ها: موزه لوور ، سرقت ، ناپلئون
نظر شما