بیمه تجارت نو در سال جاری احتمالا بیش از 84 درصد نسبت به سالهای قبل بیشتر حق بیمه تولید می کند چرا که وضعیت رو به رشد این شرکت همچنان در حال تکرار است.
به گزارش بانکداری ایرانی؛ این شرکت در مهر امسال حدود 43 هزار و 566 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد. در حالی که پارسال در همین دوره تنها 19 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود و همین افزایش دوبرابری سبب شده تا بسیاری از کارشناسان وضعیت این شرکت را در پایان امسال پر رونق اعلام کنند.
بیمه تجارت نو در سال 1399 حدود 11 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود ولی با رشدی مداوم این رقم به 43 هزار میلیارد ریال طی هفت ماهه منتهی به 30 مهر 1403 رسیده است.
در سال 1400 معادل 16 هزار میلیارد ریال ، سال 1400 مبلغ 16 هزار میلیارد ریال ، در سال 1401 رقم 27 هزار میلیارد ریال و در سال 1402 رقم 35 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود.
پیش بینیهای می گوید که تا پایان امسال این شرکت 24 هزار و 424 میلیارد ریال دیگر نیز حق بیمه تولید می کند و مجموع آن امسال به 65 هزار میلیارد ریال می رسد.
در مقابل این حق بیمه تولیدی، درآمد حق بیمه ناخالص شرکت هم جهش کرده است. در سال 1399 معادل هشت هزار و 721 میلیارد ریال ثبت شده و در سال 1400 به رقم 13 هزار و 640 میلیارد ریال ، در سال 1401 رقم 20 هزار میلیارد ریال ، در سال 1402 به رقم 30 هزار میلیارد ریال رسیده است .پیش بینی می شود در پایان امسال با جهشی 52 درصدی به رقم 45 هزار و 560 میلیارد ریال برسد.
بر همین اساس شرکت در شهریور امسال برخلاف دوره های گذشته سود خالص یک هزار و 437 میلیارد ریالی دست یافته که نسبت به دوره قبل رشدی 120 درصدی دارد.
علاوه بر این عملکرد بیمه تجارت نو در بازه زمانی ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ شهریورماه سال جاری به گونهای بوده که این شرکت بورسی با جهش ۳۹ هزار و ۹۳۵ درصدی نقدینگی همراه شده و نقدینگی تجارت نو، از ۴ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان در سال گذشته به بیش از یک هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان جهش داشته است که از این منظر، شاخص نقدینگی در وضعیت بسیار مثبتی قرار گرفته است؛ بنابراین بیمه تجارت نو که در گذشته با چالش پایین بودن شدید نقدینگی دست و پنجه نرم میکرد، حالا شاهد تغییر این شاخص در مسیر مثبت است.
از آغاز فعالیت بیمه تجارت نو، تمرکز این شرکت، بر تنوع محصولات بیمهای و گسترش همکاریها با بانکهای مختلف بوده تا سبد محصولات خود را به سمت گزینههای کمریسکتر سوق دهد. این رویه همواره تکرار شده وتداوم داشت. اخیرا این شرکت «سامانه بیمه مرهونات بانکی تمام الکترونیک» را درهمین راستا رونمایی کرده وتیجه تلاشهای ۱۰ ماهه تیمهای فناوری اطلاعات بانک تجارت و بیمه تجارت نو است.
علاوه بر این این شرکت در یک سال اخیر نیز با معرفی یک محصول جدید در حوزه بانک و بیمه و پیشنهاد چهار محصول جدید بیمه توثیق، در مسیر نوآوری و عرصه محصولات جدید حرکت کرده است. روندی که در نهایت منجر به بهبود و تقویت شاخصهای اقتصادی-بیمهای شده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میشود.