شرکت بیمه پاسارگاد توانست در دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 به ازای هر سهم 242 ریال سود شناسایی کند. این سود شناسایی شده نسبت به سال قبل رشدی 60 درصدی داشته و کام سهامداران خود را شیرین کرد.
به گزارش بانکداری ایرانی؛ سود خالص شناسایی شده بپاس در این دوره مبلغ 18 هزار و 115 میلیارد ریال است که با سرمایه 75هزار میلیارد ریالی و رشد 60 درصدی فضای خاصی را برای این شرکت در صنعت بیمه بوجود آورده است.
بررسی های نشان می دهد که در شش ماهه ابتدای امسال بیمه پاسارگاد 82 هزار و 347 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و در مقابل آن 29 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است . این حق بیمه تولید شده رشدی 31 درصدی نسبت به سال قبل داشته است و در نگاه اصلی شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت 185 درصد را ثبت کرده است.
بر اساس همین، حق بیمه درآمد بیمه ناخالص بیمه پاسارگاد مبلغ 44 هزار میلیارد ریال شده که رشدی 38 درصدی داشت.
درآمد سرمایه گذاری شرکت هم 23 هزار و 703 میلیارد ریال شده و در کنار درآمد بیمهگری 67 هزار میلیارد ریالی توانست وضعیت خوبی را برای شرکت تعیین کند.
براساس این گزارش ؛ سود عملیاتی بیمه پاسارگاد که نشان از عملکرد مدیران این شرکت دارد با جهش 51 درصدی از رقم 11 هزار میلیارد ریالی شهریور پارسال به رقم 17 هزار میلیارد ریالی در شهریور امسال رسیده است.
بیمه پاسارگاد که اخیرا نود و چهارمین شعبه خود را در شهر سیرجان افتتاح کرده تلاش میکند در سراسر ایران شعبههای خود را برای جذب مشتری توسعه دهد. این رخدادها به معنی افزایش هزینه شرکت نیست. هزینه اداری و عمومی شرکت تنها هفت هزار میلیارد ریال است که بخش عمده ان به حقوق و دستمزد برمی گردد. بر همین اساس شرکت در نظر دارد تا بر اساس برنامه های تجاری تعریف شده برای سال ۱۴۰۳ بیمه پاسارگاد در نظر دارد تا به منظور خدمت رسانی حداکثری تعداد شعب خود را در سال ۱۴۰۳ به ۱۰۰ شعبه افزایش دهد.
بیمه پاسارگاد همواره یکی از بهترین نسبت های توانگری را داشته است چرا که تلاش کرده ماهیت کسب و کار خود را به خوبی درک کرده و بر مشکلات فائق اید.
به گفته سید مرتضی حسنی عقدا، عضو هیأت عامل و معاون مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد؛ ماهیت کسب و کار در حوزه خدمات مالی مانند بانکها و بیمهها با ریسکهای متعددی از جمله ریسک بازار، نرخ ارز، نرخ بهره، قیمت سهام، رقبا، وضعیت نقدینگی، ریسک اعتباری، ریسک عملیاتی، ریسک نیروی انسانی و … مواجه هستند. تجهیز شرکت های بیمه به ابزارهای لازم در شناسایی انواع ریسکها و مدیریت آنها امری بسیار مهم است.
او افزود: «مهمترین وظیفه مؤسسات بیمه، پذیرش ریسکهایی است که در آینده تعهدات مالی ایجاد میکنند. به منظور ایفای تعهدات آتی، استمرار کسبوکار شرکتهای بیمه و حفظ منافع بیمهگذاران و سهامداران، مؤسسات بیمه همواره به دنبال استفاده از روشها، ابزارها و استانداردهای مناسب و کاربردی مدیریت ریسک هستند. دستیابی به این مهم در توانگری مالی که یکی از مباحث مهم در مدیریت ریسک موسسههای مالی به ویژه شرکتهای بیمه است، دنبال میشود.»