کد خبر: ۲۲۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - 24 October 2024

بانکداری ایرانی-شرکت ولوو کارز از انتظارات سود عملیاتی سه ماهه سوم پیشی گرفت، اما پیش‌بینی رشد فروش تمام سال خود را کاهش داد زیرا رکود صنعت به خودروهای سطح بالاتر گسترش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، تقاضا برای خودروهای الکتریکی در سال گذشته تا حدودی به دلیل کمبود مدل‌های مقرون به صرفه و کندی نقاط شارژ ضعیف شده است. رقابت مدل‌های چینی ارزان‌تر بر این فشار افزوده است و خودروسازان نیز در حال آماده‌سازی برای تأثیرات تعرفه‌های اروپایی بر خودروهای الکتریکی ساخت چین هستند.

ولوو کارز گفت که اکنون انتظار دارد فروش خرده‌فروشی‌اش در سال جاری ۷ تا ۸ درصد افزایش پیدا کند که کمتر از پیش‌بینی رشد ۱۲ تا ۱۵ درصدی در جولای است و پیش‌بینی می‌کند در سه ماهه چهارم رشدی نداشته باشد.

جیم روآن، مدیرعامل این شرکت به رویترز گفت: این بخش در حال سخت‌تر شدن است. ما شاهد کاهش احساسات مصرف‌کننده هستیم که تا حدی به دلیل تورم بالاست. بسیاری از مردم برای پرداخت هزینه وسایل نقلیه جدید خود وام خودرو می‌گیرند و تورم بالا به وضوح بر آن تأثیر می گذارد.

این شرکت همچنین هدف حاشیه سود خود را کاهش داد و به جای ارائه یک هدف فروش خاص مانند قبل، هدف خود را از بازار خودروهای لوکس پیشی گرفت. شرکت مذکور در گذشته مطمئن بود که ضعف تقاضا عمدتاً به بازار انبوه ضربه می‌زند، اما اعلام کرد که این مشکل عمیق‌تر شده و اکنون بازار پریمیوم را تحت تأثیر قرار داده است.

ولوو کارز در ماه سپتامبر مانند سایرین، برای الکتریکی‌کردن عقب نشینی کرد و تصمیم گرفت به فروش هیبریدی‌های جدید برای مدت طولانی‌تر از برنامه ادامه دهد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: