کد خبر: ۲۲۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - 16 October 2024
ابوالفضل آقادادی در نشست خبری عنوان کرد:
بیمه کوثر در ۶ ماهه ابتدای امسال معادل کل فروش سال قبل را داشته و در ۳ سال اخیر به عنوان یکی از 3 شرکت برتر سودآور صنعت بیمه شناخته شده است.

در چهاردهمین سالروز تاسیس شرکت بیمه کوثر نشست صمیمانه مدیرعامل این شرکت با اصحاب رسانه در مورد فروش و سودآوری شرکت گفت: بیمه کوثر در ۶ ماهه ابتدای امسال معادل کل فروش سال قبل را داشته و در ۳ سال اخیر به عنوان یکی از 3 شرکت برتر سودآور صنعت بیمه شناخته شده است.

ما در کنار توسعه فروش و افزایش سهم از بازار، تمرکز ویژه‌ای بر سرمایه‌گذاری‌های موفق داشته‌ایم. اگر شرکت سودآور نباشد، تمام شعارهای دیگر بی‌فایده خواهد بود.

ابوالفضل آقادادی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در ابتدای این نشست صمیمانه به تاریخچه و روند تشکیل و توسعه این شرکت پرداخت و گفت: تاسیس شرکت بیمه کوثر در سال ۱۳۸۹ بود و در ابتدا ستاد کل نیروهای مسلح با هدف پوشش ریسک‌های مرتبط با این نیروها تصمیم به راه‌اندازی شرکتی بیمه‌ای گرفت که به اختصار به نام (شبنم) شرکت بیمه نیروی مسلح شناخته شد. پس از آن متناسب با وضعیت وزارت دفاع شرکت بیمه کوثر تاسیس می‌گردد.

وی افزود: این شرکت با سرمایه اولیه ۴۰ میلیارد تومان شروع به کار کرد و در پنج سال نخست این مبلغ ثابت باقی ماند. اما در طول سال‌های بعد سرمایه شرکت به ترتیب به ۲۵۰ میلیارد، ۶۰۰ میلیارد، و نهایتاً در سال ۱۴۰۰ که بنده در سمت مدیرعاملی منصوب شدم به ۱۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. امروز، این سرمایه به ۳۳۵۰ میلیارد تومان رسیده و برنامه‌ریزی ما این است که در آینده نزدیک به حداقل ۴۰۰۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به روند رشد فروش شرکت گفت: در سال ۱۴۰۰ فروش شرکت به ۵ هزار میلیارد تومان رسید و در سال گذشته این رقم به ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. امسال تاکنون میزان فروش شرکت از ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز فراتر رفته است.

وی تاکید کرد: فروش تنها یکی از شاخص‌هاست و سودآوری شرکت و رضایت مشتریان نقش حیاتی در موفقیت و پایداری شرکت دارد. شرکت‌هایی که سودآور باشند ماندگار خواهند بود و سودآوری از رضایت مشتریان حاصل می‌شود. اگر مشتریان راضی باشند و خدمات باکیفیتی دریافت کنند این سودآوری پایدار خواهد بود.

ابوالفضل آقادادی با تاکید بر نقش نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه شرکت اظهار داشت: نیروی انسانی ما به دو دسته تقسیم می‌شود: سرمایه انسانی و بدهی انسانی، بدهی‌ها باید از سیستم خارج شوند، اما سرمایه‌های انسانی ماندگارند و نقش مهمی در پیشبرد اهداف شرکت دارند.

وی اضافه کرد: تکریم و احترام به مشتریان یکی از اصول کلیدی در عملکرد شرکت است و نیروی انسانی باید این ارزش‌ها را در سراسر کشور اجرا کند تا رضایت مشتریان و در نتیجه سودآوری افزایش یابد.

مدیرعامل بیمه کوثر همچنین به موفقیت‌های اخیر شرکت در حوزه سودآوری اشاره کرد و گفت: در ۳ سال اخیر بیمه کوثر به عنوان یکی از ۳ شرکت برتر سودآور صنعت بیمه شناخته شده است. ما در کنار توسعه فروش و افزایش سهم از بازار، تمرکز ویژه‌ای بر سرمایه‌گذاری‌های موفق داشته‌ایم. اگر شرکت سودآور نباشد، تمام شعارهای دیگر بی‌فایده خواهد بود.

وی افزود: در مواقع بحرانی مانند زلزله و سیل، شرکت باید به موقع در کنار آسیب‌دیدگان باشد تا اعتماد مشتریان جلب شود و شرکت به عنوان یک نهاد مسئولیت‌پذیر شناخته شود.

آقادادی همچنین درباره توسعه شبکه نیروی انسانی شرکت توضیح داد: در ابتدای تاسیس شرکت با ۶۰ نیروی انسانی کار خود را آغاز کرد، اما امروز تعداد کارکنان به ۱۵۰۰ نفر رسیده است. همچنین شبکه فروش شرکت نیز به بیش از ۱۵۰۰ نماینده افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط نزدیک میان مدیران و نمایندگان شرکت گفت: ما همگی به‌عنوان یک خانواده در کنار یکدیگر هستیم و این ارتباطات نزدیک به حل سریع مشکلات و مسائل شرکت کمک می‌کند.

مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر نقش رسانه‌ها در رشد و بالندگی صنعت بیمه، بیان کرد: ما و شما، به‌عنوان بازیگران این صنعت، هر کدام نقشی داریم و با همکاری یکدیگر می‌توانیم به ارتقای این صنعت کمک کنیم. امیدوارم با حمایت شما این مسیر را به خوبی ادامه دهیم.

در ادامه این مراسم دکتر آقادادی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در پاسخ به سوال تجارت آوا مبنی بر تاثیر عملکرد بیمه کوثر بر صنعت بیمه کشور و کمک به آن گفت: در صنعت بیمه رعایت اصول حرفه‌ای بسیار مهم است که یکی از آنها بحث شفافیت می‌باشد شرکت‌هایی که اکنون به مشکل خورده‌اند باید بدانیم یک روزه این مشکل به وجود نیامده است. بسیاری از وقت‌ها تجمع ذخایری که در سال‌های قبل و در صورت‌های مالی به وجود آمده است موجب این مشکلات شده است. فروش‌هایی که در زمان خود انجام شده و بعدی‌ها باید پاسخگوی آن باشند. البته ما باید به عنوان یک قطعه پازل از کل صنعت بیمه آبروداری کنیم و همه ما باید به وظیفه حفظ اعتماد مردم به صنعتی بیمه حساس باشیم.

وی ادامه داد: وقتی برای یک شرکت اتفاقی می‌افتد، کل صنعت بیمه آسیب می‌بیند. متاسفانه اکنون برخی از شرکت‌ها با عدم پرداختی‌ها باعث می‌شوند که مجموعه‌های مختلف شروع به لغو قرارداد با سایر شرکت‌های بیمه کنند. ما سعی می‌کنیم بیمه به عنوان موضوع محوری خدشه‌دار نشود با توجه به اینکه همه داخل یک جامعه هستیم و مشکلات و سختی‌ها مختلف مثل نقدینگی و غیره وجود دارد، تلاش می‌کنیم که انشالله به ارائه خدمت به موقع و مناسب پایبند باشیم.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: