کد خبر: ۲۲۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۱ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 13 October 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
در شش ماهه امسال این بانک توانسته رکوردهای سال قبل را بشکند و به رقم بالای 472 هزار میلیارد ریال در پایان شش ماهه منتهی به 31 شهریرو 1403 برسد.

بانک صادرات در سال جاری توانسته است رکوردهای سال قبل را در رشد درآمد بشکند و بالای 30درصد رشد را در تمام ماهای سال جاری تجربه کرده که به صورت میانگین رشدی 35 درصدی نسبت به سال قبل در کسب درآمد داشته است. این درآمد بانک در کنار رفع مشکلات اجتماعی به عنوان نمونه در روستاها رنگ خاصی به خدمات بانک صادرات داده است.


به گزارش بانکداری ایرانی؛ در شش ماهه امسال این بانک توانسته رکوردهای سال قبل را بشکند و به رقم بالای 472 هزار میلیارد ریال در پایان شش ماهه منتهی به 31 شهریرو 1403 برسد.

درآمدزایی بانک صادرات ایران در نگاه کاهش معضلات اجتماعی

در مقایسه با سال قبل همانگونه که از نمودار زیر پیداست، جهش بالایی داشته است. این جهش سبب شده تا درآمدزایی بانک رشد خوبی را تجربه کند.

 

درآمدزایی بانک صادرات ایران در نگاه کاهش معضلات اجتماعی


براساس این گزارش ؛ این رشد درآمد در حالی رخ داده است که عموما طی شش ماهه نخست هر سال بانک ها رویه محتاطانه تری نسبت به عملکرد خود دارند اما با این وجود بانک صادرات ایران توانسته این رکورد را بشکند.

 

درآمدزایی بانک صادرات ایران در نگاه کاهش معضلات اجتماعی

همانگونه که از جدول زیر پیداست ، طی شهریور امسال بانک صادرات 94 هزار میلیارد ریال درآمد ناخالص داشته است.

 

 

درآمدزایی بانک صادرات ایران در نگاه کاهش معضلات اجتماعی


بانک صادرات مانند دیگر بانک های تخصصی بیسترین درآمد خود را از محل تسهیلات کسب کرده و این امر با توجه به اقدامات بانک در ماه های اخیر با شدت بیشتری به درآمدزایی منجر خواهد شد.

کمک به نوسازی و احداث مسکن به ویژه در مناطق دورافتاده روستایی، از جمله مهمترین مأموریت‌های نظام بانکی است و بانک صادرات در ۶سال جاری بیش از ۲۵۰۰۰ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

بر اساس این گزارش اقدامات بانک صادرات تنها برای درآمدزایی بانک نیست بلکه به اهداف اجتماعی هم نیم نگاهی دارد. چرا که تعداد متقاضیان دریافت‌کننده تسهیلات مسکن روستایی از این بانک در شش ماه ابتدای سال جاری به ۲۵ هزار و ۴۵۹ فقره رسید که بر این اساس بیش از ۴۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال در این مدت پرداخت شده است. این میزان در قالب تبصره ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در گزارش بانک مرکزی از ۸۴ هزار میلیارد ریال فراتر رفته و رتبه سوم بانک‌های کشور در توجه به مسکن روستایی را به خود اختصاص داده است.

بر همین اساس می توان گفت که تنها درآمد زایی عامل ارائه تسهیلات بانک صاردات نیست.

این گزارش می افزاید که مجموع تسهیلات پرداختی نظام بانکی برای کمک به نوسازی و بهسازی و احداث مسکن روستایی در قالب این قانون تا نیمه سال جاری از ۵۹۴ هزار میلیارد ریال نیز گذر کرده و بیش از ۲۳ درصد تسهیلات اعطایی بخش مسکن نظام بانکی را به خود اختصاص داده که نشان از اهمیت مسکن روستایی در تخصیص اعتبارات بانکی دارد.

شایان ذکر است که کمک به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در قالب تسهیلات حمایتی نظام بانکی و البته مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها، از سال‌های آغازین اقتصاد مقاومتی، از جمله سرفصل‌هایی است که در کنار وام ازدواج، مشاغل‌خانگی، بنگاه‌های کوچک و زودبازده، مسکن شهری، درمان، ضروری و سایر وام‌های خرد مورد نیاز مردم مورد توجه بوده و با این رویکرد اهمیت ایمن‌سازی و احداث مسکن روستایی بیش از گذشته مورد توجه بود که نتایج قابل توجهی نیز به دست آمده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: