کد خبر: ۲۲۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 30 September 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بیمه تجارت نو در سال منتهی به شهریور امسال، توانسته با عملکرد مناسب خود جایگاه سوم را در صنعت بیمه به لحاظ نرخ رشد کسب کند و در بین هفت شرکت برتر از نظر رشد حق بیمه قرار گیرد. در حوزه بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری نیز سهم قابل توجهی را به پورتفوی خود افزوده است.

بیمه تجارت نو در سال منتهی به شهریور امسال، توانسته با عملکرد مناسب خود جایگاه سوم را در صنعت بیمه به لحاظ نرخ رشد کسب کند و در بین هفت شرکت برتر از نظر رشد حق بیمه قرار گیرد. در حوزه بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری نیز سهم قابل توجهی را به پورتفوی خود افزوده است که این شرکت را به دومین شرکت برتر در میان شرکت‌های خصوصی و بورسی تبدیل کرده است. همچنین، در رشته نفت و انرژی، بیمه تجارت نو رتبه سوم را به دست آورده و در میان هفت شرکت برتر صنعت بیمه قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بانکداری ایرانی، بیمه تجارت نو در یک سال گذشته تمرکز زیادی بر بهبود پورتفوی خود داشته و برای کاهش ریسک، اقدام به حذف ۲۶۷ بیمه‌گذار پرریسک کرده است. این شرکت قراردادهای این بیمه‌گذاران را تمدید نکرده و تلاش کرده تا به جای تمرکز بر بیمه‌گذاران پرریسک، به سمت بیمه‌های با ریسک کمتر حرکت کند. نتیجه این اقدامات، تحقق ۱۱۵ درصدی برنامه‌های بیمه تجارت نو و افزایش حق بیمه تولیدی شرکت از ۱۲ هزار میلیارد ریال به ۵۹ هزار میلیارد ریال بوده است. علاوه بر این، در سه ماهه نخست امسال، بیمه تجارت نو توانسته رشدی ۲۲۴ درصدی را تجربه کند.

در حوزه بیمه‌های درمان، بیمه تجارت نو تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد خود را به ۹۳۲۳ مرکز افزایش داده و رشد ۲۲۷ درصدی در این بخش داشته است. با این حال، شرکت توانسته ریسک این بخش را کاهش دهد و سهم بیمه‌های درمان را از  ۳۲ درصد به ۱۷ درصد کاهش دهد، به معنای تمرکز بیشتر بر مدیریت ریسک و اصلاح پورتفوی. در عوض، شرکت تمرکز خود را بر رشد بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری گذاشته که رشدی ۸۶۸ درصدی را در این بخش به همراه داشته است.

جهش بیمه تجارت نو و کسب جایگاه‌های برتر در صنعت بیمه  

در حوزه مدیریت خسارت، نسبت خسارت بیمه تجارت نو در رشته‌های پرریسک به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. در بیمه درمان، نسبت خسارت از ۱۱۶ درصد به ۹۰ درصد کاهش یافته است. در بیمه بدنه نیز این نسبت از ۹۸ درصد به ۶۴ درصد و در بیمه عمر و زندگی از حدود ۹۰ درصد به ۶۹ درصد رسیده است. این کاهش نسبت خسارت نشان‌دهنده عملکرد مطلوب شرکت در مدیریت ریسک‌های بیمه‌گری است.

یکی از نقاط برجسته عملکرد بیمه تجارت نو، کاهش مدت ارزیابی خسارت از ۲۷ روز به ۱۱ روز است که نشان از بهبود در سرعت و کیفیت خدمات‌دهی به مشتریان دارد.

جهش بیمه تجارت نو و کسب جایگاه‌های برتر در صنعت بیمه  


در راستای افزایش سودآوری، سرمایه‌گذاری‌های شرکت رشد چشمگیری داشته و از ۱۹۹ هزار میلیارد ریال به ۴۸۸ هزار میلیارد ریال رسیده است، که نشان‌دهنده رشد ۱۴۵ درصدی در این بخش است. همچنین، سود ناخالص از محل سرمایه‌گذاری‌ها نیز رشدی ۴۳۳ درصدی را تجربه کرده است.

نسبت‌های مالی شرکت نیز بهبود قابل‌توجهی داشته‌اند. نسبت سود خالص شرکت ۴۴ درصد افزایش یافته و شرکت از وضعیت زیان‌دهی خارج شده است. نسبت کارمزد پرداختی به حق بیمه نیز ۱۱ درصد کاهش یافته و نسبت فروش به کل عملکرد به ۴۰ درصد رسیده است. این در حالی است که نسبت مطالبات به ۲۰ درصد کاهش یافته و وصول مطالبات بهبود یافته است. نقدینگی شرکت نیز با رشد ۴۰ درصدی به ۱۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

بیمه تجارت نو در حال حاضر در بخش‌های مختلف از جمله مهندسی، انرژی، مسئولیت، طرح‌های خاص، اشخاص و اموال فعالیت دارد و این تنوع در پورتفوی، به شرکت کمک می‌کند تا به رشد پایدار خود ادامه دهد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: