در هشتمین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت که انجمن مدیریت ایران با هدف تشویق سازمانها به شناسایی مسئولیتهای اجتماعی خود، توسعه مفاهیم مسئولیت اجتماعی در سازمانها بهمنظور افزایش کیفیت زندگی در جامعه، و ایجاد انگیزه برای هدفگذاری، برنامهریزی و پیادهسازی رویکردهای مرتبط با حوزه مسئولیت اجتماعی، در تاریخ ۱۰ و ۱۱ بهمنماه ۱۴۰۲ انجمن مدیریت ایران در دانشگاه خاتم برگزار کرده بود بیمه پاسارگاد را یک شرکت پیشرو در حوزه مسئولیت اجتماعی در ایران معرفی کرده بود.
به گزارش بانکداری ایرانی؛ مسئولیت اجتماعی به معنای فعالیتها و مشارکتهای داوطلبانه و غیرسودده شرکت است که در زمینههای فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و سایر حوزهها به مجموعهای از افراد (و نه به خود شرکت) سود میرساند. یکی از ویژگیهای مهم پدیده مسئولیت اجتماعی، ضرورت تجزیه و تحلیل قبل از تصمیمگیریهای مهم است تا با بررسی دقیق پیامدهای اجتماعی یک عملکرد، اثرات مثبت تصمیمات افزایش یابد.
فعالیتهای بیمه پاسارگاد در حوزه مسئولیت اجتماعی
این فعالیت ها بخش های مختلفی دارد که هرکدام باید در جایگاه خود مورد بررسی قرار گیرد.
کمکهای مالی به مراکز خیریه، آموزشی و ورزشی
کمکهای مالی در امور آموزشی و پژوهشی: ۲۳,۰۸۴ میلیون ریال
کمکهای مالی در امور ورزشی: ۲۴ میلیون ریال
کمکهای مالی به انجمن اتیسم ایران: ۶,۱۶۰ میلیون ریال
کمکهای مالی در مراسم اربعین حسینی: ۹۰۰ میلیون ریال
کمکهای مالی به بنیاد خیریه سپهر: ۶۰۰ میلیون ریال
سایر کمکهای خیرخواهانه: ۱،۷۵۲ میلیون ریال
اجرای طرح بیمه عمر و تأمین آتیه تکمیلی بازنشستگی گروهی
- اجرای این طرح با توجه به تأکید مراجع دولتی و بیمه مرکزی ج.ا.ایران و نیاز آحاد جامعه به وجود بیمهنامهای برای تأمین دوران بازنشستگی.
- برنامهریزی و اجرای مستمر کمپین تبلیغاتی "ایام عزت مستدام" شامل طرحهای اطلاعرسانی و حضور در پایگاههای - اطلاعرسانی، بیلبوردها و استرابوردهای سراسری. طراحی و اجرای بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح کشور
با طراحیهای گویا و حرفهای، در راستای اشاعه فرهنگ بیمه در جامعه با محوریت بیمه مجتمعهای مسکونی و بیمههای عمر و تأمین آتیه.
- صدور بیمهنامه عمر و حادثه برای پزشکان گروه جهادی بقیهالله برای ارائه خدمات درمانی به مناطق محروم جنوب کشور.
- سرمایهگذاری در حوزه سلامت
سرمایهگذاری به میزان ۲۰ درصد سهام شرکت نسیم سلامت پاسارگاد که فعالیت اصلی آن سرمایهگذاری، مدیریت، بهرهبرداری و ارائه خدمات در حوزه سلامت میباشد.
- تدوین منشور اخلاقی و تأکید بر پایبندی همکاران و نمایندگان به مقررات آن.
- همکاری با شرکتهای ارائهدهنده خدمات رفاهی.
- تشکیل تیمهای ورزشی فوتسال و کوهنوردی توسط همکاران پاسارگاد و حضور در مسابقات دورهای.
- اجرای طرح بخشودگی جرایم وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمهنامه شخص ثالث
با هدف حمایت از اقشار آسیبپذیر و گسترش فرهنگ بیمه و کاهش پیامدهای منفی ناشی از جرائم رانندگی.
- کوشش برای گسترش بیمههای اشخاص (بهویژه بیمههای زندگی) با هدف افزایش ضریب سلامت جامعه
- استفاده از سرمایه انسانی محلی جهت اشتغال در شعب و مناطق مختلف.
- بهکارگیری نیروی انسانی و توسعه شبکه نمایندگان
بهکارگیری ۱,۲۲۷ نفر سرمایه انسانی و ۱۶۴ نفر از شرکت خدمات پشتیبان پاسارگاد آریان، ۲,۹۹۹ نماینده عمومی و ۴۴,۰۴۶ نماینده فروش بیمه عمر و تأمین آتیه در راستای سیاستها و مسئولیتهای شرکت نسبت به جامعه و افزایش اشتغال.
- توسعه ارائه خدمات برابر در سراسر کشور
تأسیس شعبه و فعالیت نمایندگی در سراسر کشور و حتی دورافتادهترین مناطق، با هدف توسعه اشتغال، بهبود سلامت روحی و ارائه خدمات مطمئن به بیمهگذاران در این گستره جغرافیایی.
همانطور که مشخص است بیمه پاسارگاد در حوزه مسئولیت اجتماعی اقدامات زیادی انجام داده و چهره ای پیشرو از خود به نمایش گذاشته است.