کد خبر: ۲۱۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - 11 September 2024
از سوی آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی از بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان بانکی پیشرو در حوزه نظارت و تطبیق شرعی تجلیل و از محمد حسین حسین زاده مدیرعامل و حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی خوش اخلاق ناظر شرعی این بانک با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی، از بانک قرض الحسنه رسالت در حوزه بانکداری اسلامی تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، در این همایش که با حضور عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصاد و دارایی و مدیران عامل و معاونین بانک های دولتی وخصوصی برگزار شد، از سوی آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی از بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان بانکی پیشرو در حوزه نظارت و تطبیق شرعی تجلیل و از محمد حسین حسین زاده مدیرعامل و حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی خوش اخلاق ناظر شرعی این بانک با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

در این متن تقدیر آمده:
استقرار مسئولین نظارت و تطبیق شرعی در بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی یکی از مهمترین مصوبات شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای انطباق با شریعت، کاهش ریسک شهرت و در نهایت رفع دغدغه های مراجع عظام تقلید و عموم مردم در زمینه شبهه ربا و سایر شبهات شرعی در عملیات بانکی می باشد.

با عنایت به ارزیابی انجام شده توسط دبیرخانه شورای فقهی بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان یکی از بانک های پیشرو در زمینه استقرار نظارت و تطبیق شرعی در سال ۱۴۰۳ اعلام می گردد.

گفتنی است بانک قرض الحسنه رسالت در سال گذشته به عنوان نخستین بانک در نظام بانکی کشور، پرداخت وام قرض الحسنه بدون کارمزد را عملیاتی کرده و در سال جاری بیش از ۹۵درصد وام های این بانک بدون کارمزد پرداخت شده است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: