کد خبر: ۲۱۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - 31 August 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
یکی از برنامه های راهبردی بیمه دی تدوین برنامه وصول مطالبات است. در استراتژی های بیمه دی آمده است که تدوین برنامه وصول مطالبات جهت کاهش ریسک نقدینگی و پایش شاخص دوره وصول مطالبات به تفکیک رشته بوده است.

یکی از برنامه های راهبردی بیمه دی تدوین برنامه وصول مطالبات است. در استراتژی های بیمه دی آمده است که تدوین برنامه وصول مطالبات جهت کاهش ریسک نقدینگی و پایش شاخص دوره وصول مطالبات به تفکیک رشته بوده است. یکی از موضوعات مهم در صنعت بیمه مطالبات است. به گفته رییس بیمه مرکزی مطالبات شرکت های بیمه همواره مطالبات جاری است.

به گزارش بانکداری ایرانی؛ یکی از پیگیری‌های اخیر بیمه دی وصول مطالبات از شرکت‌های حقوقی بوده که بعضا به پیگیری قضایی کشیده است. یکی از این شرکت های حقوقی ایران خودرو است.

در صورت های مالی سال 1402 آمده است که بیمه دی از ایران خودرو 328 میلیارد ریال طلب دارد. اما به دلیل تاخیر زیادی داشته و سبب شده تا مطالبات شرکت ایران به به مبلغ 1070 میلیارد ریال برسد.

بیمه دی چگونه در طلب معوقه خود در دادگاه برنده شد؟


اما ایران خودرو به دلیل موضوعات پیگیری قضایی کرده تا از پرداخت بخش مهمی از مطالبات خود سرباز زند اما دادگاه تجدید نظر این درخواست ایران خودرو را رد کرده است.

بیمه دی چگونه در طلب معوقه خود در دادگاه برنده شد؟


در حقیقت ایرن خودرو باید مبلغ 1070 میلیارد ریال را بپردازد و موضوع ایران خودرو درباره تحفیف‌های مورد ادعای انها بوده است .در حکم دادگستری کل استان تهران آمده است :


و تجدیـد نظر خواهی متقابـل شـرکت ایرانخودرو به طرفیت بیمه دي نسـبت به دادنامه مـذکور که نسـبت به قسـمت دیگر دادنامه که حسب آنبابت مطالبه تخفیف قراردادي از تاریخ 99/8/18 تا پایان سال95 به مبلغ 33/494/914/093 ریال محکومشـده تجدید نظر خواهی کرده است که باتوجه به مبانی و اسـتدلال مندرج در دادنامه و اینکه شـمول تخفیف در دوران حیات قرار داد صحیـح و موافق اراده طرفین بوده و قـانون مربوط بر لغو تخفیف نیز بر آنحـاکم نبوده و ازسویی نسـبت به دوران خـارجاز قرارداد موجبی براي اعمـال تخفیف نیست بنابراین راي صادره در هر دو بخش صحیـح و بر اساس موازین قانونی صادرشـده و اشـکالی بر آن مترتب نیست. راي صادره قطعی است.

 

 

موضوع بدهی ایران خودرو به شرکت های بیمه گری موضوع تازه ای نیست سال گذشته ، مجید مشعلچی، قائم مقام بیمه مرکزی، با اشاره به این نکته که ۲۱۱ عضو از شبکه فروش حدود ۸۰ درصد از کل بدهی شبکه فروش ۱۰۰ هزار نفری را دارند، اسامی 10 بدهکار عمده این شبکه را اعلام کرد. بر اساس فهرستی که از سوی بیمه مرکزی منتشر شده است، شرکت کارگزاری بیمه سایپا با ثبت بدهی 784 میلیارد تومانی، بدهکارترین شرکت در صنعت بیمه ایران است. البته در رتبه دوم این فهرست نیز نماینده دیگر غول خودروسازی ایران قرار دارد؛ شرکت خدمات بیمه‌ای ایران خودرو که مبلغ بدهی آن به حدود 245 میلیارد تومان می‌رسد. اما بر اساس همین ادعا بود که حتی مشعلچی از مقام سخنگوی بیمه مرکزی کنار گذاشته شد.

در حقیقت ایران خودرو و وزارت صمت بجای پرداخت بدهی خود به شرکت های بیمه گری درصدد است تا با پیچیده کردن پرونده هم معوقه بیشتری ایجاد کند و هم در پرداخت بدهی تعلل کند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: