کد خبر: ۲۱۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - 31 August 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
یکی از تاکید های همیشگی مدیرعامل بیمه آسیا توسعه پورتفوی شرکت و افزایش درآمدزایی این شرکت است.

لیلا فریادرس ؛ یکی از تاکید های همیشگی مدیرعامل بیمه آسیا توسعه پورتفوی شرکت و افزایش درآمدزایی این شرکت است. او به ضریب نفوذ بیمه هم تاکید زیادی دارد و یکی از اهداف مدیرعامل بیمه برای رسیدن به این اهداف بیمه عمر و زندگی است که بیمه آسیا در این حوزه موفق عمل کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی؛ در تیرماه امسال بیمه آسیا بیش از هفت هزار و 382 میلیارد ریال حق بیمه تولید عمر و زندگی تولید کرد که در مقابل دو هزار و 924 میلیارد ریال خسارت پرداخت. در حقیقت، هرسال نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی را در رشته بیمه عمر و زندگی بیمه آسیا تجربه می کند.

در سال گذشته حق بیمه عمر و زندگی بیمه آسیا رشدی 50 درصدی داشت و از رقم 13 هزار و 129 میلیارد ریالی به رقم 20 هزار میلیارد ریال رسید.

بررسی بیمه عمر و زندگی بیمه آسیا در تابستان امسال

 

در تیرماه امسال هم همین رویه ادامه داشته و نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی را تجربه کرده است.

بررسی بیمه عمر و زندگی بیمه آسیا در تابستان امسال


در حقیقت در تیر ماه 1400 بیمه آسیا حدود 2600 میلیارد ریال حق بیمه زندگی تولید کرده بود ولی در طی این سه سال گذشته رشدی نزدیک به سه و نیم برابری را تجربه کرده و بیمه عمر و زندگی شرکت به رقم هفت هزار و 400 میلیارد ریالی رسیده است.

 

بررسی بیمه عمر و زندگی بیمه آسیا در تابستان امسال

بر اساس این اقدمات نسبت خسارت در محدود 38 تا 40 درصد در نوسان بوده و نشان از مدیریت ریسک این رشته در بیمه آسیا دارد.

 

گفتنی است که بیمه عمر و سرمایه گذاری آسیا قراردادی بلندمدت بین شرکت بیمه آسیا و بیمه‌گزار است که مطابق آن، زندگی بیمه‌گزار تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و در صورت فوت وی طی مدت قرارداد به خانواده و یا ذی‌نفع او خسارت سرمایه فوت پرداخت می‌شود. بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد می‌تواند از پوشش‌های بیمه عمر استفاده کند. همچنین امکان دریافت وام بیمه عمر نیز برای بیمه‌گزار مهیا است.

در قبال امکاناتی که بیمه عمر ارایه می‌دهد، بیمه‌گزار باید مبالغی را به عنوان حق بیمه پرداخت کند. بیمه آسیا با حق بیمه‌های پرداختی در امور اقتصادی مختلف سرمایه‌گذاری می‌کند و بیمه‌گزار را در سود حاصل از آن شریک می‌کند؛ در نتیجه در پایان هر سال به حق بیمه‌های پرداختی از سوی شرکت بیمه، سود بیمه عمر واریز می‌شود. سود واریزشده شامل سود تضمینی و سود حاصل از مشارکت است. سود تضمینی را سازمان بیمه مرکزی تعیین می‌کند اما سود حاصل از مشارکت در هر سال مقدار متفاوتی دارد و مقدار دقیق آن در پایان هر سال مشخص می‌شود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: