کد خبر: ۲۱۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 17 August 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد ؛
بانک سامان در سال گذشته 1162 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات و 1672 هزار میلیارد ریال مانده سپرده داشت. اما در سال جاری این رقم را به بالاترین رقم ممکن رساند.

بانک سامان با تمرکز بر تخصص بانکی و جمع آوری سپرده و اعطای تسهیلات توانست رویه قابل توجهی را در عملکرد خود اجرا کند و رشد قابل قبولی را در تسهیلات و سپرده تجربه کند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  بانک سامان در تیرماه امسال توانست نسبت به سال گذشته رشد 60 درصدی در جذب سپرده کسب کند. مانده تسهیلات بانک هم ین رویه را داشته و رشدی 40 درصدی را پشت سر گذاشت. همه این تحولات بر اساس برنامه دقیق بانک سامان برای جذب سپرده و مشتریان حقیقی و حقوقی بوده است.

بر همین اساس و در راستای افزایش تعداد مشتریان و جذب مشتریان جدید این شرکت توانست رشد قابل توجهی را در جمع آوری سپرده جمع کند که در نهایت به پرداخت بالاتر و بیشتر تسهیلات شود.

بانک سامان در سال گذشته 1162 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات و 1672 هزار میلیارد ریال مانده سپرده داشت. اما در سال جاری این رقم را به بالاترین رقم ممکن رساند.

مانده تسهیلات این بانک به رقم 1628 هزار میلیارد ریال و مانده سپرده بانک به 2704 هزار میلیارد ریال رسید.

 

تجربه بانک سامان در کسب عملکرد مناسب

در کنار این جهش درآمد تسهیلاتی بانک جهش کرده و به رقم 105 هزار میلیارد ریال رسید در حالی که سال گذشته 83 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده بود و طبیعتا بر اساس افزایش سپرده میزان هزینه آن هم اضافه شد.

 

تجربه بانک سامان در کسب عملکرد مناسب

جمع هزینه ها و درآمدهای بانک هم در این دوره افزایش چشمگیری داشت. در اولین ماه تابستان امسال سامان 126 هزار میلیارد ریال درآمد داشته و در ماقبل ان 105 هزار میلیارد ریال هزینه پرداخت کرده است که در نهایت می توان گفت که درآمد ناخالص بانک در چهارماهه منتهی به 31 تیر 1403 به مبلغ 20هزار میلیارد ریال رسیده است.

 

تجربه بانک سامان در کسب عملکرد مناسب

گفتنی است که بانک سامان مانند دیگر بانک‌های کشور از محل جذب سپرده و حقوق صاحبان سهام تامین و تجهیز می شود. سپرده های شامل سپرده دیداری ، پس انداز سپرده های کوتاه مدت عادی و ویژه و سپرده های بلندمدت است.

در بانک سامان به منظور شناسایی نیازمندی مشتریان و افزایش رضایتمندی آنها و ارائه خدمات و امکانات متمایز و همچنین ایجاد ارزش افزوده با سودآوری مطمئن و کم ریسک مشتریان در گروه های مختلف طبقه بندی شدند. لذا جذب منابع از مشتریان را می توان از طریق زیر انجام داد.

مشتریان خرد و شرکت های کوچک و متوسط یا همان اس‌ام‌ایی، مشتریان برتر که در راستای مدیزیت دارایی‌هایشان نیازمند خدمات ویژه ای از بانک سامان هستند، مشتریان کلان که عمدتا شرکت های بزرگی هستند که برای انجام فعالیت های عملیاتی و سرمایه در گردش خود بانک سامان را به عنوان همراه و یاری رسان انتخاب نموده اند.

 

 

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: