کد خبر: ۲۱۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 07 July 2024
بررسی وضعیت عملکردی بیمه کارآفرین،
بیمه کارآفرین در سه ماهه ابتدایی سه سال گذشته نشان داده است که رشد حق بیمه تولیدی قابل قبولی را ارائه کرده و توانسته کنترل مدیریتی رو خسارت خود اعمال کند.

بیمه کارآفرین در سه ماهه ابتدایی سه سال گذشته نشان داده است که رشد حق بیمه تولیدی قابل قبولی را ارائه کرده و توانسته کنترل مدیریتی رو خسارت خود اعمال کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه کارآفرین در خرداد سال 1401 مبلغ شش هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود که در خرداد امسال مبلغ 13 هزار و 657 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد. البته این رویه در فروردین و اردیبهشت هم در جریان بود.

 

رکورد زنی ادامه دارد


این وضعیت بر اساس اصول بیمه گری برای خسارت پرداختی هم صدق کرده و رقم خسارت پرداختی بالاتر رفت اما کمتر از حق بیمه تولیدی خسارت رشد داشت.

در خرداد 1401 خسارت پرداخت شده دو هزار 200 میلیارد ریال بوده و در خرداد 1403 به رقم شش هزار و 142 میلیارد ریال رسید.

 

رکورد زنی ادامه دارد

 

در سه سال گذشته همانطور که بر اساس آمارهای شرکت مشخص می شود حق بیمه شرکت رشدی 3 و برابری داشته و توانسته رکرد خوبی را ثبت کند، در مقابل نسبت خسارت شرکت در سالهای اخیر با وجود سه برابری شدن حق بیمه تولیدی تنها از رقم 32درصدی به 45 درصد رسید که نشان از مدیریت ریسک شرکت است .

 

رکورد زنی ادامه دارد

 

بیمه کارآفرین پنجمین شرکت بیمه ایرانی خصوصی در داشتن توانگری مالی است و توانسته با ثبت رقم نسبت توانگری 225 درصدی نه تنها به سطح توانگری یک که سال ها در آن بوده است، دست یابد، بلکه توانسته ظریفیت شرکت را به حد قبال قبولی بالابرده و وضعیت خوبی را رقم بزند. درواقع، بیمه مرکزی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ نسبت توانگری مالی شرکت بیمه کارآفرین را برای سال ۱۴۰۲ معادل ۲۲۵ درصد (سطح یک) ارزیابی کرد.

شرکت بیمه کارآفرین با توجه به چشم انداز و اهداف خود مبنی بر افزایش سهم بازار، ترکیب پرتفوی و با تکیه بر اصول بیمه گری و همچنین انسجام و کارگروهی، برنامه ریزی، تخصص و آموزش و تمرکز بر اولویت‌ها توانسته برای یازدهمین سال متوالی، سطح توانگری یک را رقم بزند و به جایگاه همیشگی خود در صنعت بیمه کشور دست باید.

رکورد زنی ادامه دارد


یکی از محوری ترین کارهای شرکت بهره وری و آموزش بوده است. این شرکت سرانه حق بیمه تولیدی روبه رشدی را تجربه کرده است که قابل توجه است. از سرانه حق بیمه تولیدی 10 میلیارد ریال در سال 1395 به رقم نزدیک به 87میلیارد ریال رسید که رشدی نزدیک به 9برابری داشت.

رکورد زنی ادامه دارد

 

 

 

 

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: