کد خبر: ۲۱۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 06 July 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بررسی وضعیت مالی شرکت بیمه پارسیان در سه سال گذشته نشان می دهد که این شرکت به لحاظ بنیادی رشد قابل توجهی داشته است .

بررسی وضعیت مالی شرکت بیمه پارسیان در سه سال گذشته نشان می دهد که این شرکت به لحاظ بنیادی رشد قابل توجهی داشته است و بر اساس صورت های مالی آذر1402 می تواند وضعیت رو به رشد را در صورت های مالی سال 1402 نیز ثبت کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، میزان بازدهی دارایی این شرکت در سال 1400 حدود یک و 8 درصد است که در ابتدای پارسال بازدهی دارایی به 4 درصد رسیده است و همچنین بازدهی سرمایه از 8درصد به 37 درصد افزایش یافته است.

افزایش بازدهی های دارایی و سرمایه شرکت نشان می دهد که این شرکت دارای وضعیت قابل قبولی در حوزه های مختلف سودآوری و درآمدزایی است. بازدهی سرمایه به نحوه مدیریت شرکت در بودجه های شرکت در حوزه حقوق صاحبان سهام است. هر چه قدر شرکت سودآوری بالاتر و بدهی کمتری داشته باشد و شرایط سود انباشته شرکت وضع بهتری داشته باشد این نسبت بهتر نشان داده می شود و در نهایت گویای آن است که درآمدزای بسیار بالاست.

این شرکت در اسفند 1402 موفق شد بالغ بر 125 هزار میلیارد ریال درآمد ناخالص را ثبت کند. این رقم در مقایسه با 34 هزار میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته، رشدی سه و نیم برابری داشته است .
براساس همین ، درآمد مناسب و رشد قابل توجه توانسته بر روی بازدهی های سال 1402 اثر بگذارد و رشدی بالاتر از سال های گذشته را ثبت کند.

همین وضعیت برای دارایی شرکت هم صدق می کند . در آذر 1402 جمع دارایی از 120هزار میلیارد ریال به رقم 145 هزار میلیارد ریال رسیده است که نشان می‌دهد دارایی های شرکت بیش از 21 درصد رشد داشته است.
در حال حاضر و بر اساس گزارش آذر 1402 جمع حقوق مالکانه شرکت مبلغ 18 هزار میلیارد ریال است و پیش بینی می شود که این رقم در پایان سال مالی تغییر زیادی نکند.

بیمه پارسیان راهبردهای زیادی برای دستیابی به اهداف سه سال خود دارد که در سال گذشته طراحی کرده است. بر اساس این راهبردها توانست به موفقیت های خوبی دست پیدا کند. این راهبردها عبارت از توسعه سودآوري، توسعه بازارهاي داخلي ، توسعه حاكميت الكترونيك، توسعه كيفي سرمايه هاي انساني، توسعه كيفيت و تعالي سازمان، سرمايه گذاري در زيرساخت ها، كاهش قيمت تمام شده خدمات، توسعه برون سپاري فعاليت ها و توسعه نظام اطلاع رساني است.

این اهداف با عملیات زیر امکان پذیر است : اعمال رويكردهاي لازم جهت ورود به مباحث اينشورتك و فروش اينترنتي، توسعه روابط با خانواده پارسيان، توسعه فعاليتها در شبكه هاي اجتماعي، برون سپاري فرايندهاي بيمه اي، توسعه روابط با نهادهاي علمي جهت پژوهش و آموزش، طراحي محصولات جديد يا ايجاد تمايز در محصولات فعلي و ارتقاي بهره وري سرمايه انساني از جمله عملیاتی است که شرکت برای رسیدن به اهداف بالاتر برنامه ریزی کرده است.

همه این رخدادها نشان می دهد که بیمه پارسیان با حق بیمه تولیدی 123 هزار میلیارد ریالی رتبه هفتم را در بین تمام شرکت های بیمه ایران کسب کرده و سهم بازار 4.3 درصدی را در دوسال گذشته نصیب خود کرده که احتمالا در سال جاری افزایش می یابد.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: