کد خبر: ۲۱۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 26 June 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بیمه پارسیان در اردیبهشت امسال توانست رکورد جدیدی از حق بیمه تولیدی در ابتدای هر سال را بشکند و به رقم 32 هزار میلیارد ریال طی دو ماه فروش برسد.

بیمه پارسیان در اردیبهشت امسال توانست رکورد جدیدی از حق بیمه تولیدی در ابتدای هر سال را بشکند و به رقم 32 هزار میلیارد ریال طی دو ماه فروش برسد. در حالی که این رقم را در سال گذشته طی سه ماه و در سال 1401 طی هشت ماه محقق کرده بود و توانست رکورد جدیدی را ثبت کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه پارسیان از رقم حق بیمه تولیدی 200 میلیارد تومانی در اردیبهشت 1396 به رقم 3هزار و 200 میلیارد تومانی در اردیبهشت 1403 رسید یعنی طی هشت سال رشدی 16 برابری را تجربه کرده است.

نکته مهمتر اینکه این شرکت در قبال خسارت پرداختی رشد کمتری را تجربه کرده و وضع خوبی را رقم زده است.
تا جایی که بیش از دوبرابر خسارت پرداختی حق بیمه تولید کرده است.

 

رشد دوبرابری حق بیمه تولیدی بیمه پارسیان در برابر خسارت پرداختی

این اختلاف بین حق بیمه تولیدی و خسارت پرداخت یک نسبت خسارت قابل توجهی را در سال جاری رقم زده است.

رشد دوبرابری حق بیمه تولیدی بیمه پارسیان در برابر خسارت پرداختی


نکته مهمتری که در گزارش فروش اردیبهشت رخ داده اینکه روند افزایش و کاهش حق بیمه نسبت به خسارت پرداختی چندبرابر است. این در حالی ست که در سالهای گذشته این روند برعکس بود عینی همواره خسارت بیشتر از حق بیمه تولیدی بود ولی در حل حاضر این نسبت به سود شرکت تغییر کرده اس

رشد دوبرابری حق بیمه تولیدی بیمه پارسیان در برابر خسارت پرداختیدر اردیبهشت 1403 بیشترین سهم را در پورتفوی شرکت بیمه پارسیا ن به بیمه درمان با رقم 18 هزار و 147 میلیارد ریال و سهم 55 درصد تعلق داشت. بعد از آن به بیمه شخص ثالث با رقم 6 هزار و 898 میلیارد ریال و سهم 21 درصدی اختصاص داشت. در رتبه سوم هم بدنه خودرو با رقم یک هزار و 704 میلیارد ریال و سهم 5درصدی قرارداشت.

بیمه پارسیان که در سال گذشته سهام خود را از رقم 13 میلیارد سهم به 16 میلیارد رسانده بر همین اساس توانگری مالی بالای 132 درصدی را ثبت کرد. این در حالی است که در سال 1401 نسبت توانگری شرکت حدود 124 درصد بود .

به گزارش مدیران ارشد شركت بيمه پارسيان، ین شرکت با بهره‌مندي از سند چشم‌انداز در برنامه‌هاي خود و پايبندي به اصول حرفه‌اي، با برنامه‌ريزي كوتاه مدت و بلند مدت جهت افزايش سهم بازار، فروش بيمه نامه‌هاي آنلاين، كنترل و نظارت بر فرآيندهاي صدور و خسارت، ايجاد ساختار سازماني مناسب، ايجاد انگيزه بين كاركنان جهت افزايش بهره‌وري، افزايش سهم بيمه‌هاي زندگي در پرتفوي شركت، توسعه بيمه هاي سودآور، پياده‌سازي نظام جامع مديريت ريسك در قراردادها، افزايش سرمايه شركت، ايجاد تحول در مدل كسب و كار و فرآيندهاي سازماني در فضاي ديجيتال، بهبود نسبت مطالبات شركت به كل دارايي‌ها و متعاقب آن اصلاح ساختار پرتفوي شركت، به دنبال حفظ و ارتقاء جايگاه خود همسو با رشد صنعت بيمه است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: