کد خبر: ۲۱۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 24 June 2024
«آکادمی بانکداری هوشمند» با همکاری بانک صادرات ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت خود را با برگزاری دوره آموزشی «علم‌داده» به طور رسمی آغاز به کار کرد.

«آکادمی بانکداری هوشمند» با همکاری بانک صادرات ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت خود را با برگزاری دوره آموزشی «علم‌داده» به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، همزمان با برگزاری نخستین دوره آموزشی «علم‌داده» (DataScience) از روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳، فعالیت رسمی «آکادمی بانکداری هوشمند» با همکاری بانک صادرات ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در محل این دانشگاه آغاز شد.

همزمان با آغاز به کار این آکادمی، اولین دوره «علم‌داده» با حضور تعدادی از کارکنان واحدهای تخصصی مرتبط بانک صادرات ایران از جمله هوشمندسازی و نوآوری، آمار و برنامه‌ریزی، مبارزه با پولشویی، مهندسی نرم‌افزار، سیاست‌گذاری اعتباری و امنیت و زیرساخت شروع به کار کرد.

این دوره آموزشی با محوریت مباحث روز «علم‌داده» از جمله دریاچه داده (Data LakeHouse)، ریاضیات علم‌داده،R و پایتون برای علم‌داده، پاکسازی داده‌ها، یادگیری ماشین (ML) ، یادگیری عمیق (Deep Learning) در محل برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مدت ۵۰ ساعت در حال برگزاری است.

اساتید این دوره متشکل از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های معتبر و متخصصین شاخص در اکوسیستم داده و هوش مصنوعی و همچنین دانشمندان داده در دانشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی هستند.

در روز نخست این دوره دکتر محمد عالیشاهی، دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه تهران با بیش از ۱۵ سال تجربه در حوزه تحلیل داده و زیرساخت‌های داده در صنعت بانکی در شرکت‌هایی از جمله بهسازان، ناواکو و تاتا، مبحث «دریاچه داده» بر اساس کتابی با نام ظهور دریاچه داده ( Rise of the Data Lakehouse)نوشته Bill Inmon به سال 2023 میلادی را تشریح کرد.

همچنین در مراسم آغاز به کار این آکادمی، دو نشست تخصصی با حضور دکتر کسری درویش از دانشگاه مریلند آمریکا و دکتر فرنوش خداکرمی از شرکت Recursion تورنتو کانادا برگزار شد.

در این نشست‌ها اساتید مربوطه به بیان تجربیات و داستان موفقیت خود به عنوان دانشمند علم داده در شرکت‌های بیمه و دارویی پرداختند.

دوره علم‌داده، یکی از مسیرهای ۸ گانه ترسیم شده در نقشه راه یادگیری داده در آکادمی بانکداری هوشمند است. همچنین آکادمی بانکداری هوشمند در نظر دارد با برگزاری دوره‌های تخصصی مرتبط با بانکداری هوشمند نسبت به پرورش کارمند بانک هوشمند، کارشناس بانک هوشمند و مدیر بانک هوشمند اقدام کند.

طراحی و برگزاری دوره‌های تخصصی MBA و DBA بانکداری هوشمند با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دیگر برنامه‌های آتی آکادمی بانکداری هوشمند است. دوره مذکور در کنار سایر دوره‌های 8 گانه مسیرهای داده و بانکداری هوشمند به زودی برای عموم علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

این آکادمی بر اساس ایده اولیه تاسیس مدرسه بانکداری ایران توسط مرحوم مهندس مفرح بنیانگذار بانک و با همکاری مشترک بانک صادرات ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) شکل گرفته و پرورش نیروهای متخصص فنی در حوزه های مرتبط با بانکداری هوشمند (داده، هوش مصنوعی و ...) به منظور تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بانک و شرکت‌های تابعه و مهارت‌افزایی آنها از جمله اهداف تأسیس این آکادمی است.​

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: