کد خبر: ۲۱۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 23 June 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بخش بزرگی از درآمد سالانه موسسه ملل از محل تسهیلات بوده است اما تنها محل درآمد این موسسه نیست و درآمد کارمزد در اردیبهشت 1403 معادل 250 میلیارد ریال ، درآمد از محل اوراق بدهی 400 میلیارد ریال بوده است.

بررسی ها نشان می دهد ؛ موسسه ملل در اردیبهشت ماه، در سه سال گذشته رشد قابل توجهی در عملکرد و درآمدزایی داشته که نشان از تمرکز بر تسهیلات دهی و تمرکز بر عناصر کارمزی است که سبب شده رشد قابل توجهی را برای این شرکت در سه سال گذشته محقق کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، موسسه ملل در اردیبهشت امسال 474 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات داشت. اما مهمتر از آن درآمد تسهیلاتی بوده که به رقم 16 هزار و 903 میلیارد ریال در اردیبهشت 1403 رسیده است.این در حالی است که در اردیبهشت 1401 مانده تسهیلات مبلغ 287 هزار میلیارد ریال بوده که در نهایت 13 هزار میلیارد ریال درآمد محقق کرده بود.

موسسه ملل بالاترین رشد جذب سپرده از مشتریان/اعتماد خاص سپرده‌گذاران

 

 

بخش بزرگی از درآمد سالانه موسسه ملل از محل تسهیلات بوده است اما تنها محل درآمد این موسسه نبود. درآمد کارمزد در اردیبهشت 1403 معادل 250 میلیارد ریال ، درآمد از محل اوراق بدهی 400 میلیارد ریال بوده است. در این دوره درآمد تسهیلاتی مبلغ 17 هزار میلیارد ریال بود.

 

 

موسسه ملل بالاترین رشد جذب سپرده از مشتریان/اعتماد خاص سپرده‌گذاران
در آمد تسهیلات موسسه ملل به همراه کل درآمد این موسسه بالا رفته و هماهنگی وجود دارد که به معنی این است که درآمد موسسه ملل بر پایه تسهیلات موسسه استوار است.


این موسسه شرایط خوبی در بخش های سپرده تسهیلات ثبت کرده است. بر اساس گزارش حسابرس و بازرس قانونی موسسه در ماه های اخیر میانگین نسبت تسهیلات به سپرده 117 درصد بوده یعنی این شرکت ریسکی برای دریافت سپرده تسهیلات نداشته و بر اساس قوانین بانک مرکزی رفتار کرده است.

بر همین اساس ؛ سپرده این شرکت 728 هزار میلیارد ریال در اردیبهشت 1403 بوده که نشان از تخصصی رفتار کردن این موسسه و ثابت نگه داشتن نسبت تسهیلات به سپرده بوده است.

در بین کل بانکهای خصوصی و دولتی و علی الخصوص بورسی در سال گذشته موسسه ملل بیشترین رشد جذب سپرده را داشته است.

در اردیبهشت پارسال این شرکت 400هزار میلیارد ریال سپرده جمع کرده بود و در مقابل در ادریبهشت امسال با رشدی 82 درصدی به رقم سپرده 728 هزار میلیارد ریالی رسید که نشان از اعتماد مشتریان این موسسه با آن است.

 

موسسه ملل بالاترین رشد جذب سپرده از مشتریان/اعتماد خاص سپرده‌گذاران

موسسه ملل یکی از موسسات قدیمی است که به دلیل تلاش بی وقفه در به ثمر رساندن اهداف تخصصی بانکداری گام مهمی در بانک شدن برداشته و برخی ادغام که از اختیارات موسسه خارج بود فرآیند بانک شدن این موسسه عقب انداخته شد ولی به این معنی نیست که این موسسه در سالهای آتی این مسیر را طی نخواهد کرد. با توجه به اعتمادی که شهروندان به این موسسه در خصوص واگذاری سپرده کرده اند احتمالا آینده روشنی برای این موسسه در پیش است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: