کد خبر: ۲۱۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - 19 June 2024
قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه (۱۹ ژوئن) پس از اینکه داده‌های خرده‌فروشی در ایالات متحده بهتر از حد انتظار بود، ثابت ماند و شرط‌بندی کاهش قریب‌الوقوع نرخ فدرال رزرو را تقویت کرد.

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه (۱۹ ژوئن) پس از اینکه داده‌های خرده‌فروشی در ایالات متحده بهتر از حد انتظار بود، ثابت ماند و شرط‌بندی کاهش قریب‌الوقوع نرخ فدرال رزرو را تقویت کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا ۲۳۲۷ دلار و ۷۶ سنت بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳۴۲ دلار رسید.

خرده فروشی ایالات‌متحده در ماه گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافته است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که فروش خرده‌فروشی در ماه می ۰.۳ درصد افزایش یابد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک اظهار کرد که نرخ بهره در طول زمان به تدریج کاهش می‌یابد اما او از بیان اینکه بانک مرکزی آمریکا چه زمانی می‌تواند سیاست‌های پولی را تسهیل کند، اجتناب کرد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۶۷ درصد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

مقامات فدرال‌رزرو که از داده‌های اخیر دلگرم شده‌اند، به دنبال تأیید بیشتر هستند که تورم در حال کاهش است.

سرمایه‌گذاران همچنین بر مطالبات بیکاری هفتگی که در روز پنجشنبه و شاخص‌های مدیران خرید روز جمعه ارائه می‌شوند، متمرکز هستند که می‌تواند وضوح بیشتری در مورد مصرف و قدرت اقتصادی ارائه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، شورای جهانی طلا در نظرسنجی سالانه خود اعلام کرد بانک‌های مرکزی بیشتری قصد دارند در یک سال به ذخایر طلای خود اضافه کنند و بسیاری از آنها انتظار دارند که دیگران نیز به دلیل عدم اطمینان علیرغم قیمت‌های بالای این فلز گرانبها، این کار را انجام دهند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۹.۴۰ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۶۸.۵۹ دلار رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸۷.۶۷ دلار رسید.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: