کد خبر: ۲۱۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 15 June 2024

بانکداری ایرانی-محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور درمان وزوز گوش و تست‌ شنوایی برای افرادی که کاندیدای کاشت حلزونی هستند، دستگاهی را به تولید رساندند که قرار است این دستگاه در مراکز درمانی محروم مورد استفاده قرار گیرد.

سمیرا کوشکستانی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فعالیت اصلی این شرکت با شعار «زندگی بدون معلولیت و درد برای همه»، بر حل مشکلات شنوایی متمرکز شده است، گفت: بر این اساس عمده‌ فعالیت‌های ما در حوزه‌های سیستم‌های کاشت حلزون شنوایی، سیستم‌های تشخیص نارسائی شنوایی، سیستم‌های تحریک الکتریکی و آکوستیکی و ارائه خدمات مشاوره مهندسی و برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه تحقیقات شنوایی و دوره‌های آموزشی تعریف شده است.

وی طراحی و ساخت سیستم‌های توانبخشی و شنوایی را از جمله دستاوردهای این شرکت نام برد و اظهار کرد: دستگاه‌های تحریک الکتریکی از دستاوردهای ما در حوزه شنوایی است که در نمایشگاه آبادیران تفاهم‌نامه‌ای برای کاربردی شدن این سیستم منعقد شد. این دستگاه دارای کاربردهای توانبخشی برای بیماران مبتلا به وزوز گوش و عدم تعادل هستند، است.

کوشکستانی، انجام تست‌های شنوایی برای بیماران کاندیدای عمل جراحی کاشت حلزونی را از دیگر کاربردهای دستگاه تحریک الکتریکی نام برد و یادآور شد: این دستگاه با ایجاد پالس‌های تحریک الکتریکی در طول موج‌های مختلف، تست شنوایی را انجام می‌دهد، ضمن آنکه این دستگاه قابلیت برنامه‌ریزی و تغییر فیچرهای سیگنال را دارد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه، تحریک بای مودال است، به این معنا که هم تحریک الکتریکی و هم اکوستیکی را به طور همزمان می‌توان اعمال کرد.

این محقق با اشاره به چالش وزوز گوش، خاطر نشان کرد: مشکل دیگری که البته شیوع آن تنها به کم شنوایان و ناشنوایان برنمی‌گردد، بلکه بسیاری از افراد با آن دست به گریبانند، صدای وزوز گوش یا "tinnitus” است. «تینتوس» احساس شنیدن صوت که منشأ خارجی برای آن وجود ندارد، است و این عارضه گاه چنان آزار رسان می‌شود که زندگی فرد را مختل می‌کند، حتی خواب خوب را از فرد می‌گیرد، فرد را دچار مشکلات روانی می‌کند و در موارد حاد فرد را به مرحله خودکشی می‌کشاند.

کوشکستانی با بیان اینکه این مشکل در دنیا هم تا به حال پاسخ کاملی برای درمان نگرفته است، یادآور شد: مقالات علمی در این باره می‌گویند هر درصدی که از این مشکل کاسته شود، به بیمار کمک خواهد شد. ما با هدف کاهش اثرات آزاردهنده این بیماری از دانش مهندسی الکترونیک در طراحی این سیستم استفاده کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، دستگاه تحریک الکتریکی از جمله محصولاتی است که با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در دومین نمایشگاه آبادیران، قرار است در مراکز درمانی مناطق محروم مورد استفاده قرار گیرد.

باران ایرمان
برچسب ها: درمان ، وزوز گوش ، شنوایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: