کد خبر: ۲۱۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 15 June 2024
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نرماشیر کرمان که با تامین مالی بانک سامان احداث شده، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نرماشیر کرمان که با تامین مالی بانک سامان احداث شده، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش  سامان رسانه، بانک سامان در راستای حمایت از طرح‌های محیط زیستی و همچنین تاکید بر توسعه زیرساخت‌های کشور ، اقدام به تامین مالی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نرماشیر کرمان کرد که این پروژه ملی با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا، معاون اقتصادی استانداری کرمان و مقامات محلی و ارشد استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نیروگاه ۱۰ مگاواتی نرماشیر در شرق استان کرمان و در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث شده است که این نیروگاه با تعداد ۱۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه پنل خورشیدی دو طرفه، پنج دستگاه ترانسفورماتور و ۹۵ دستگاه اینورتر وظیفه تولید انرژی پاک را برعهده دارد.

جمع کل سرمایه گذاری این پروژه قریب به ۲۲۰۰ میلیارد ریال است که بانک سامان ۱۰۵۰ میلیارد ریال از این سرمایه را در قالب مشارکت مدنی در اختیار شرکت سرمایه‌گذار گذاشته است.

گفتنی است با آغاز بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی و اتصال آن به شبکه سراسری برق، امکان جبران قسمتی از ناترازی انرژی فراهم می شود.

همچنین با توجه به عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی و آب در نیروگاه‌های خورشیدی، بهره‌برداری از این نیروگاه از مصرف سالیانه چهار میلیون مترمکعب گاز طبیعی و پنج میلیون لیتر آب جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است که این طرح در مدت ۱۱ ماه و با حمایت بانک سامان احداث شده است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: