کد خبر: ۲۱۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
تقاطع‌گیری داده‌های مالی با استفاده از سیستم‌های پیشرفته‌ تحلیل داده و بعضا هوش مصنوعی انجام می‌گیرد تا دقت و سرعت بالایی در شناسایی تناقضات احتمالی وجود داشته باشد. این روش نه تنها به کاهش فرار مالیاتی کمک می‌کند، بلکه منابع مالیاتی را بهبود می‌بخشد و اطمینان از عدالت مالیاتی را افزایش می‌دهد.

سازمان امور مالیاتی: دستیار مردمی‌سازی سازمان امور مالیاتی گفت: تقاطع‌گیری داده‌های مالی به سازمان امور مالیاتی کشورکمک می‌کند تا موارد فرار مالیاتی، تخلف یا اشتباهات در اظهارنامه‌های مالیاتی شناسایی شوند.

حمید بهزادی‌بخش درباره تمرکز دولت در مالیات‌ستانی هوشمند و سیستمی اظهار کرد: تقاطع‌گیری داده‌های مالی با استفاده از سیستم‌های پیشرفته‌ تحلیل داده و بعضا هوش مصنوعی انجام می‌گیرد تا دقت و سرعت بالایی در شناسایی تناقضات احتمالی وجود داشته باشد. این روش نه تنها به کاهش فرار مالیاتی کمک می‌کند، بلکه منابع مالیاتی را بهبود می‌بخشد و اطمینان از عدالت مالیاتی را افزایش می‌دهد.

دستیار مردمی‌سازی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: در سال گذشته، ‌تقاطع‌گیری داده‌های مالی نقش بسزایی در افزایش شفافیت و کارآیی سازمان‌ امور مالیاتی داشته است؛ این روش نوین که به واسطه فناوری‌های پیشرفته و تحلیل داده‌ها امکان‌پذیر است، پرونده‌های مالیاتی افراد و شرکت‌های بزرگ را با دقت بیشتری بررسی می‌کند. طی این فرآیند اطلاعات متعددی از منابع مختلف جمع‌آوری شده و با اطلاعات ثبت‌شده توسط مؤدیان مالیاتی مقایسه شده است.

بهزادی‌بخش افزود: تطابق داده‌های مالی منجر به کشف مواردی شده که در آنها اختلافات قابل توجهی بین درآمدهای اظهارشده و داده‌های موجود وجود داشته، لذا نتایج این تطابق داده‌ها برخورد قاطع با پرونده‌های فرار مالیاتی بوده و این امر به نوبه خود، افزایش قابل توجه درآمدهای مالیاتی را به دنبال داشته است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: