کد خبر: ۲۱۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - 03 September 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بیمه کارآفرین طی پنج ماه منتهی به 31 مرداد 1403 توانسته 26 هزار و 420 میلیارد ریال حق بیمه بفروشد که تنها طی ماه پنجم رقم 6250 میلیارد ریال فروش را ثبت کرد.

بیمه کارآفرین طی پنج ماه منتهی به 31 مرداد 1403 توانسته 26 هزار و 420 میلیارد ریال حق بیمه بفروشد که تنها طی ماه پنجم رقم 6250 میلیارد ریال فروش را ثبت کرد. در واقع امسال رشدی 53 درصدی را برای مرداد ماه و رشدی نزدیک به 45 درصدی را برای پنج ماهه ثبت کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی؛ بیمه کارآفرین در سال‌های اخیر روی روی بیمه عمر و زندگی تمرکز بیشتری داشته و بر همین اساس در مرداد امسال بیشترین سهم حق بیمه تولیدی به بیمه عمر و زندگی اختصاص داشته و به رقم 2900 میلیارد ریال رسیده است.

وآفری با سرمایه ثبت شده 15,000,000 میلیون ریال طی عملکرد 5 ماهه سال مالی منتهی به 1403/12/30 از محل فروش حق بیمه مبلغ 26,417,706 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد افزایش داشته است. شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت 129 درصد را ثبت نمونه است 33مجمع فوق العاده شرکت بیمه کارآفرین با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن ها برگزار شد.

بیمه کارآفرین 1500 میلیاردی می شود

اواخر پارسال ، بیمه کار آفرین سرمایه خود را ۱۲۰۰میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیاد تومان از محل سود انباشته و اندوخته افزایش داده است .

اما تحلیل عملکرد مرداد ماه اینگونه نشان می دهد که طی پنج ماهه نخست امسال بیمه کارآفرین بیش از 14 هزار و 899 میلیارد ریال تراز مثبت داشته در حالی که پارسال حدود 900 هزار میلیارد ریال این تراز را ثبت کرده بود.

نسبت خسارت شرکت هم در سال جاری 43 درصد بوده در حالی که سال گذشته 46 درصد بوده و نشان از تلاش بیشتر این شرکت برای کنترل ریسک های شرکت و کنترل پورتفو دارد.

بیمه کارآفرین در سال های گذشته زیر 2 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است و در سال 1402 به رقم 2.7 درصد و در سال جاری احتمالا به 3 درصد می رسد چرا که روی بیمه عمر و زندگی تمرکز بیشتری داشته است.

اما نکته مهمتر این است که مشتریان هم توجه ویژه ای به بیمه عمر وزندگی شرکت بیمه کارآفرین نشان داده اند علت این مساله به پوشش مناسب سود سرمایه گذاری به مشتریان است . علاوه بر این مساله باید به مزایای بیمه عمر شرکت بیمه کارافرین هم اشاره کرد چرا که شرایط خاصی دارد.

اهمیت تهیه بیمه عمر کارآفرین‌ به دلیل مزیت‌ها‌ی ‌این بیمه‌نامه‌ است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

تامین آینده خانواده، سرمایه گذاری مناسب و سودآور، تامین هزینه‌ها‌ی تحصیلی فرزندان، پوشش‌ها‌ی بیمه‌ای‌ گوناگون، معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت ازکارافتادگی دائم، پرداخت سرمایه بیماری‌ها‌ی تحت پوشش صرف نظر از هزینه‌ها‌ی بیمارستانی تا سقف ۳۰ درصد سرمایه فوت ، دریافت وام بیمه عمر، برداشت از اندوخته بیمه عمر، پوشش امراض خاص بیمه عمر، سرمایه فوت ناشی از حادثه و پوشش سرمایه فوت عادی.

این مزایا بیمه‌گرهای زیادی را به سوی خود کشانده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: