کد خبر: ۲۱۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
برآوردهای کارشناسی بیمه نوین نشان می دهد که این شرکت در سه ماهه اول 1403 می تواند بر اساس هدف گذاری های مناسب، نزدیک به 10هزار میلیارد ریال درآمد حق بیمه ناخالص تولید کند که نسبت به دوره های سه ماهه سال قبل جهشی بیش از 50 درصدی است .

بیمه نوین در نظر دارد که در یک دوره زمانی دوساله به اهداف بزرگی دست پیدا کند که در صورت تحقق آن اهداف این شرکت می تواند سهم بازار 2.5 درصدی را در اختیار بگیرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه نوین از سال 1398 تا پایان سال 1402 توانست رشد قابل قبولی را در حوزه های مختلف تجربه کند. از همه مهمتر اینکه حق بیمه تولیدی این شرکت با جهش همراه بوده و کارشناسان پیش بینی می کنند که در سال جاری این جهش با کیفیت سودآوری بالا همراه باشد.

برآوردهای کارشناسی بیمه نوین نشان می دهد که این شرکت در سه ماهه اول 1403 می تواند بر اساس هدف گذاری های مناسب، نزدیک به 10هزار میلیارد ریال درآمد حق بیمه ناخالص تولید کند  که نسبت به دوره های سه ماهه سال قبل جهشی بیش از 50 درصدی است . در سه ماهه نخست پارسال این شرکت حدود شش هزار میلیارد ریال درآمد ناخالص ساخت.

بررسی ها نشان می دهد؛ این شرکت توانست در فروردین پارسال حدود هزار و 783 میلیارد ریال حق بیمه تولید کند که مبلغ هزار و 466 میلیارد ریالش را هم بابت خسارت پرداخت کرد.

همچنین در فروردین امسال بیمه نوین مبلغ دو هزار و 311 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که در مقابل آن هزار و 929 میلیارد ریال خسارت داد.

 

بیمه نوین، عملکرد مناسب با استراتژی مناسب

پورتفوی بیمه نوین در فروردین 1403

بیمه نوین بر اساس گزارش های 9ماهه مالی، در آذر1402 نسبت به دوره های قبل رشدی 30درصدی داشته و این روند در پایان سال جهش کرده و در حال حاضر به نزدیک 50 درصد رسیده است  در آن تاریخ نسبت خسارت شرکت حدود 55درصد بود.

شایان ذکر است که بیمه نوین برای دوسال آتی برنامه و استراتژی خاصی تهیه کرده است.

این برنامه عبارت از دستیابی به سود پایدار، قرار رفتن کیفیت خدمات شرکت در سطحی بالاتر از متوسط صنعت از طریق هوش مصنوعی، نگهداشت 60درصد از مشتریان ارزش آفرین و جذب 30درصد از بیمه گذاران هدف جدید، یکی از 5 انتخاب اول حرفه ای صنعت بیمه ، ارتقای سطح بلوغ نظام مدیریت ریسک های شرکت در حوزه های بیمه گری و اعتباری ، نقدینگی وبازار، یکی از پنج شرکت برتر صنعت در حوزه نواوری، کسب دو و نیم درصد از بازار صعنت بیمه .

این شرکت بر اساس داده هایی که در صورتهای مالی آن منعکس شده می تواند به تمام این اهداف برسد.

نرخ بازده سرمایه شرکت که در 1400 حدود 16 درصد بود در 1402 به 20 درصد رسید و نسبت خسارت شرکت که در سال 1398 بالاتر از 60درصد بود الان به محدوده 50 درصد رسید. همچنین نسبت هزینه کارمزد 9درصدی در سال 1399 به 6درصد در پایان پارسال رسید.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: