کد خبر: ۲۱۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌ دولتی خواهان، تعطیلی بانک‌ها در روزهای شنبه از مقامات و نهادهای ذی‌صلاح شدند.

شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌ دولتی خواهان، تعطیلی بانک‌ها در روزهای شنبه از مقامات و نهادهای ذی‌صلاح شدند.

 مصوبه جدید و دیروز مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه ها به‌ جای پنج‌شنبه ها موجب شد تا شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌ دولتی هم با حضور مدیران عامل تشکیل جلسه دهد.

طبق درخواست مدیران عامل مقرر شد تعطیلی بانک‌ها در روزهای شنبه در اسرع وقت به مقامات و نهادهای ذی‌صلاح، ارسال و پیگیری‌ شود. هر چند احتمال تایید این خواسته اندک بوده و ابتدا باید منتظر نظر شورای نگهبان در مورد مصوبه مجلس بود اما در صورت تایید و موافقت با درخواست بانک ها، بورس هم در روزهای شنبه ، تعطیل خواهد شد.

براساس این گزارش با موافقت ۱۳۶ نماینده مجلس، مقرر شد روزهای جمعه و شنبه تعطیل و ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت در هفته (روزی ۸ ساعت) کاهش یابد. این مصوبه در صورت تایید شورای نگهبان، اجرا خواهد شد.

طبق لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، تمام دستگاه های اجرائی اعم از ستادی و استانی به استثنای واحدهای نظامی انتظامی و امنیتی و بخش عملیاتی واحدهای خدمت رسانی از قبیل بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و بهزیستی، بانک ها و اماکن ورزشی موظفند ساعات کار را در پنج روز هفته از روز یکشنبه تا پنج شنبه تنظیم کنند.

فهرست کامل بخش عملیاتی واحدهای خدمات رسانی موضوع این تبصره ظرف مدت سه ماه از تاریخ اجرای قانون توسط سازمان اداری و استخدامی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: