کد خبر: ۲۱۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 April 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بیمه دانا در دو سال گذشته ، رشدی حدود 300درصدی را در تولید حق بیمه تجربه کرده است. این شرکت در بهمن 1400 حدود 77 هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخت ولی در بهمن 1402 با رکوردی جدید به رقم 305 هزار میلیارد ریال رسید .

بیمه دانا در سالهای اخیر رشد عملکردی مناسبی را از خود به نمایش گذاشته است و توانست در حوزه های مختلف عملکرد درخشانی را رقم بزند .

به گزارش بانکداری ایرانی ، بررسی ها نشان می دهد بیمه دانا در سال گذشته توانسته با بهره گیری از الگو های متفاوت طرح های متنوعی از جمله رونمایی از طرح سفیران فرهنگی با هدف ارتقاء ضریب نفوذ بیمه در کشور، بهره برداری از هوش مصنوعی تا موفقیت در مسئولیت اجتماعی را اجرایی کند. 

این شرکت بیمه ، بر اساس طرح سفیران فرهنگی، حدود ۱۶ میلیون نفر دانش‌آموز کشور تحت عنوان سفیران فرهنگی کمک می کند تا با مشارکت در امر بازاریابی بیمه، کمک کنند ضمن تقویت پیوند صنعت بیمه با مدارس، ضریب نفوذ بیمه را در کشور ارتقاء دهند.

از سوی دیگر  بیمه دانا در سومین دوره جشنواره روابط‌عمومی و مسئولیت اجتماعی (برند خوب)، موفق به دریافت نشان عالی مسئولیت اجتماعی و تقدیرنامه‌ی انجمن بین المللی روابط‌عمومی شد.

این اقدامات در کنار تقدیرنامه ها و تفاهم نامه و قراردادهای جدید سبب شد تا شرکت عملکرد خوبی را در صورت های مالی خود به نمایش بگذارد.

 

جهش ها ورکوردشکنی های بیمه دانا

بر اساس  این گزارش ، بیمه دانا در دو سال گذشته ، رشدی حدود 300درصدی را در تولید حق بیمه تجربه کرده است. این شرکت در بهمن 1400 حدود 77 هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخت ولی در بهمن 1402 با رکوردی جدید در بین شرکت های بخش خصوصی به رقم 305 هزار میلیارد ریال رسید و رشدی 300 درصدی را ثبت کرد.

در دوره های 11ماهه این سه سالی که مورد بررسی قرار گفته است شرکت حدود 569 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و 316هزار میلیارد ریال خسارت داد و در نهایت 252 هزار میلیارد ریال تراز مثبت ثبت کرد.

از طرف دیگر این شرکت در نسبت خسارت هم کنترل مثبتی داشت. در بهمن 1400 نسبت خسارت شرکت حدود 64 درصد بود ولی در بهمن 1402 این نسبت به رقم 57 درصد کاهش یافت.

بررسی عملکرد بیمه دانا در سال 1402

وضعیت مالی شرکت

بررسی های بانکداری  ایرانی نشان می دهد ، بیمه دنا در آذر 1402 که آخرین صورت های مالی شرکت منتشر شد، نشان داد که مبلغ 361 هزار میلیارد ریال دارایی دارد. در این دوره 45 هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری صرف شد که مبلغ 50هزار میلیارد ریال فقط از محل منابع بیمه گری سود برای این شرکت در پی داشت.درآمدهای بیمه شرکت به جهش 68درصدی به رقم 187هزار میلیارد ریال و سود خالص هم به مبلغ 13هزار میلیارد ریال رسید. . سود انباشته شرکت با جهشی 44درصدی به رقم 36هزار میلیارد ریالی و جمع حقوق مالکانه شرکت هم بارقم 61 هزار میلیاردی و جهش 27 درصدی وضعیت مالی خوبی را به نمایش گذاشت.

تفاهمنامه و قراردادهای بیمه دانا

یکی از مهمترین اقدامات هر شرکت بیمه گری دست یابی به بازارهای جدید و حفظ باز اهرای قدیمی است. مهمترین تفاهم نامه بیمه دانا در سال 1401 با وزارت اموزش و پرورش بود. در 31 خرداد 1402 با توافق وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه دانا، بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه بیمه‌ای کشور به مدت یک سال دیگر بین دو طرف تمدید شد.

بر اساس این تمدید، ، امکان خدمت‌رسانی بیمه دانا به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از فرهنگیان و بالغ بر ۱۵ میلیون نفر دانش‌آموز تحت پوشش انواع خدمات بیمه‌ای این شرکت به مدت یک سال دیگر فراهم شد.

همچنین، در اردیبهشت 1402 شرکت از ثبت‎ نام بيش از ۱ميليون و۴۰۰ هزار فرهنگي در سال گذشته براي دريافت خدمات از بيمه تكميلي دانا خبر داد. در مجموع بیش از چهار میلیون بار مراجعه از سوی همکاران فرهنگی جهت دریافت خدمات تاکنون صورت گرفته است که بخشی از آن‌ها در بندهای فوق به استحضار رسید.

علاوه بر این، کارکنان شرکت مخابرات کل کشور تحت پوشش انواع خدمات بیمه‌ای شرکت بیمه دانا قرار گرفتند.

و در همین دوره تفاهمنامه بیمه مسئولیت مدنی و آتش سوزی هیئات مذهبی بین بنیاد دعبل خزاعی و شرکت بیمه دانا منعقد شد .

بیمه دانا و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران تفاهم‌نامه بیمه‌ای امضاء کردند.

شایان ذکر است که در نشست مشترک مسوولان گمرکات استان مرکزی و بیمه دانا در شهر اراک، قرارداد بیمه درمان تکمیلی بین طرفین به امضا رسید.

همه این اقدامات در جهت تقویت شرکت بیمه دانا و رسیدن به رکوردهای جدید کمک کرده اند و این رویه در سال جاری نیز تکرار خواهد شد.

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: