کد خبر: ۲۱۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - 08 April 2024
بررسی بانکداری ایرانی از وضعیت بیمه پاسارگاد در سال 1402؛
شرکت بیمه پاسارگاد با داشتن سهم حدود 6.2 درصدی از بازار بیمه ایران ، به عنوان چهارمین شرکت بزرگ بیمه شناخته می شود که در بهمن 1402 نزدیک به 124 هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخت.

شرکت بیمه پاسارگاد با داشتن سهم حدود 6.2 درصدی از بازار بیمه ایران ، به عنوان چهارمین شرکت بزرگ بیمه شناخته می شود که در بهمن 1402 نزدیک به 124 هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخت.

به گزارش بانکداری ایرانی ، بیمه پاسارگاد در سال گذشته موفقیت های زیادی کسب کرد. حضور در لیست 100 شرکت برتر ایران، وضعیت مالی مناسب، پورتفوی کم ریسک، مسئولیت اجتماعی خاص و مدیریت برتر از جمله مواردی بود که بیمه پاسارگاد را در سال 1402 شرکت خاصی کرده است.

در بهمن سال گذشته نسبت به دوره مشابه درسال قبل ازآن نزدیک به 50 درصد رشد داشته است. و یکی از دلایل موفقیت شرکت بیمه پاسارگاد ، موضوع کنترل ریسک و نسبت خسارت شرکت است.

این شرکت در سال گذشته نسبت خسارت 37 درصدی داشت که یکی از کمترین نسبت خسارت در صنعت بیمه ایران است. در چندسال اخیر این وضعیت همواره در شرکت بیمه پاسارگاد تکرار شد و همواره این نسبت در بالاترین رقم هم زیر 40درصد قرار داشت که در صنعت بیمه ایران کم نظیر است.

وضعیت مالی شرکت‌
بر اساس صورت های مالی شرکت ، در سه ماهه نخست و منتهی به خرداد 1402 درآمد بیمه گری حدود 22 هزار میلیارد ریال ، سود خالص شرکت حدود 8هزار میلیارد ریال و سود هر سهم 128 ریال بود و همچنین سود انباشته شرکت 23 هزار میلیارد ریال شد. سود در دوره شش ماهه 1402 درآمد بیمه گری حدود 47 هزار میلیارد ریال، سود خالص 11 هزار میلیارد ریال و سود هر سهم مبلغ 184 ریال بود. سود انباشته این شرکت مبلغ 26 هزار میلیارد ریال بود. در 9 ماهه نخست سال گذشته درآمدهای بیمه ای حدود 67هزار میلیارد ریال، سود خالص 15هزار میلیارد ریال بود و برای هر سهم 201 ریال سود در نظر گرفته شد. سود انباشته این شرکت در این دوره 15هزار میلیارد ریال بود.

کم ریسک ترین پورتفوی شرکت

بیمه پاسارگاد دارای پورتفوی کم ریسکی است.
بیمه درمان این شرکت تنها 9 درصد از کل پورتفوی شرکت را شامل می شود و بیمه شخص ثالث هم که در شرکت های دیگر بالای 20درصد را شامل می شود در این شرکت تنها 15 درصد سهم دارد . اما در مقابل بیمه عمر وزندگی دارای بیشترین وزن در این سبد بیمه گری است. چر که 52 درصد از کل پورتفوی شرکت به بیمه عمر و زندگی اختصاص دارد.

 

بررسی وضعیت بیمه پاسارگاد در سال 1402


حضور در لیست 100شرکت برتر ایران
در سال 1402 بیمه پاسارگاد توانست در رده 100 شرکت برتر ایران قرار گرفت. بر همین اساس رییس بیمه مرکزی در پیامی از شرکت بیمه پاسارگاد برای قرار گرفتن در لیست ۱۰۰شرکت برتر موفق کشور قدردانی کرد. بیمه پاسارگاد در 26امین دوره همایش شرکت های برتر ایران (IMI100) که به همت سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود در بین 100 شرکت برتر از نظر میزان فروش قرار گرفت. در رتبه بندی شرکت های برتر ایران ابتدا ۵۰۰ شرکت بر اساس شاخص میزان فروش مشخص می شوند و پس از آن به ۵ دسته ۱۰۰ تایی تقسیم شده و شرکت های هر گروه بر اساس ۳۲ شاخص دیگر با هم مقایسه و رتبه بندی می شوند بر اساس آمار سازمان مدیریت صنعتی ۱۰۰ شرکت برتر بیشترین تأثیر را بر تولید ناخالص ملی دارند، بیمه پاسارگاد از بدو تأسیس تاکنون همواره در این رتبه بندی قرار داشته و سال گذشته نیز موفق به کسب رتبه ۶۹ در بین ۱۰۰ شرکت برتر قرار گرفت. همچنین بیمه پاسارگاد در میان طبقه بندی گروه موسسات بیمه ای منتشر شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی با ثبت قریب به ۱۶۰همت فروش حائز کسب رتبه دوم فروش در سال مالی ۱۴۰۱ شد.

شماره یک در مسئولیت اجتماعی
در اواخر سال گذشته، انجمن مدیریت ایران “هشتمین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت” را با هدف تشویق سازمان‌ها به شناسایی مسئولیت های اجتماعی خود، توسعه مفاهیم مسئولیت اجتماعی در سازمان ها به منظور افزایش کیفیت زندگی در جامعه و ایجاد انگیزه در سازمان‌ها برای هدف گذاری، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی رویکردهای مرتبط با حوزه مسئولیت اجتماعی را در تاریخ ۱۰و ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه خاتم برگزار کرد. بیمه پاسارگاد به عنوان یک شرکت بیمه ای پیشرو با توجه به اهداف عالی سازمان در راستای حمایت از اقشار جامعه و توجه به موضوع مسئولیت های اجتماعی در این رویداد شرکت کرد و موفق به کسب تقدیرنامه سه‌ستاره شد.


مدیریت مالی برتر
بیمه پاسارگاد در چهاردهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران موفق به دریافت تندیس بلورین این رویداد مالی کشور شد. جایزه ملی مدیریت مالی ایران از سال ۱۳۸۹ هر ساله به شرکت های برتر در حوزه مالی و اقتصادی اهدا می شود و شرکت های دریافت کننده این جایزه باید معیارها و شاخص های تخصصی مالی و حسابداری کمیته سیاستگذاری این رویداد ملی را احصا کنند. این رویداد تعالی مدیریت مالی سازمان های ایرانی را هدف قرار داده تا شاهد رشد و توسعه مؤثر در حوزه مالی و اقتصادی بنگاه های اقتصادی کشور باشیم. بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۲موفق به کسب تندیس بلورین جایزه مدیریت مالی ایران شد تا به عنوان بزرگترین بیمه خصوصی کشور در همه مؤلفه های اثر گذار بر عملکرد شرکت گامی روبه جلو در مسیر خلق ارزش داشته باشد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: