کد خبر: ۲۱۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 09 March 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بیمه کارآفرین در 10 سال گذشته بیش از 12 بار افزایش سرمایه انجام داده که 8 مرتبه از آن از محل سود انباشته بوده و این موضوع نشان از موفقیت شرکت در حوزه سودآوری است که به ثمر نشسته است.

بیمه کارآفرین در 10 سال گذشته بیش از 12 بار افزایش سرمایه انجام داده که 8 مرتبه از آن از محل سود انباشته بوده و این موضوع نشان از موفقیت شرکت در حوزه سودآوری است که به ثمر نشسته است. یکی از دلایل مهم موفقیت شرکت استراتژی مناسب در انتخاب پورتفوی کم ریسک است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه کارآفرین در بهمن امسال کارهای افزایش سرمایه را به سرانجام رساند و مقرر شد که از محل سود انباشه مبلغ سه هزار میلیارد ریال به سرمایه خود بیافزاید. این شرکت در حال حاضر دارای شش هزار و 396 میلیارد ریال سود انباشته است که نسبت به سال گذشته هم 30 درصد رشد داشته است.

نکته جالب تر اینکه این شرکت 12 مرتبه افزایش سرمایه داده است و 8 مرتبه را با سود انباشته انجام داده است که یک رکورد برای شرکت های خصوصی و بورسی بیمه محسوب می شود.

تحلیل افزایش سرمایه بیمه کارآفرین؛ استراتژی سودساز

این شرکت هم سود عملیاتی خوبی را محقق کرده و هم سود غیرعملیاتی جالب توجهی را ثبت کرده است. در آذر امسال نسبت به پارسال حدود 540 درصد رشد سود غیرعملیاتی داشته است. در حوزه سرمایه گزارش هم اقداماتی انجام داده که در نهایت به سود 10 هزار و 358 میلیارد ریالی ختم شد. البته این شرکت تا ابتدای زمستان امسال مبلغ 75 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام داده است.

یکی از دلایل موفقیت در سرمایه گذاری و کسب سود ده هزار میلیارد ریالی به پورتفوی شرکت ربط دارد.در حقیقت، یکی از نکاتی که بیمه کارآفرین در چندسال اخیر با استراتژی مناسب انجام داده ، تمرکز بر فروش بیمه عمر و زندگی است.


در پایان یازده ماهه منتهی به 30 بهمن امسال ، 48 درصد از کل فروش شرکت به بیمه عمر وزندگی اختصاص داشت. بعد از آن هم 14 درصد به بیمه درمان و 9 درصد به بیمه انرژی و 7 درصد به بیمه شخص ثالث اختصاص داشت و نسبت خسارت این رشته حدود 50 درصد بوده است.

 

تحلیل افزایش سرمایه بیمه کارآفرین؛ استراتژی سودساز


همین رویه در سال گذشته هم تکرار شده بود یعنی سهم بیمه عمر و زندگی دقیقا 47 درصد از کل حق بیمه فروش رفته شرکت بود .در بهمن امسال بر اساس همین استراتژی نسبت خسارت شرکت حدود 48 درصد بوده است.


افزایش سرمایه بیمه کارآفرین به این شرکت شرایط خاصی را اعطا می کند در حال حاضر نسبت توانگری شرکت حدود 225 درصد است که با این افزایش به نزدیک 300 درصد افزایش پیدا می کند. بر کسی پوشیده نیست که شرکت بیمه کارآفرین با توجه به چشم انداز و اهداف خود مبنی بر افزایش سهم بازار، ترکیب پرتفوی و با تکیه بر اصول بیمه گری و همچنین انسجام و کارگروهی، برنامه ریزی، تخصص و آموزش و تمرکز بر اولویت‌ها توانسته برای یازدهمین سال متوالی، سطح توانگری یک را رقم بزند و به جایگاه همیشگی خود در صنعت بیمه کشور دست باید.

تحلیل افزایش سرمایه بیمه کارآفرین؛ استراتژی سودساز

 

 

 

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: