کد خبر: ۲۱۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - 12 February 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بانک صادرات طرح های بزرگی را در صنعت نفت و پتروشیمی پیاده کرده که توانسته از این بانک به عنوان بزرگترین عامل پیوند صنعت بانکداری و پتروشیمی و نفت بسازد.

صنعت نفت ایران با کمک بانک صادرات پروژه های زیادی را در سال‌های اخیر عملیاتی کرده‌است.

به گزارش  بانکداری ایرانی، بانک صادرات طرح های بزرگی را در صنعت نفت و پتروشیمی پیاده کرده که توانسته از این بانک به عنوان بزرگترین عامل پیوند صنعت بانکداری و پتروشیمی و نفت بسازد.

بانک صادرات هم از چندسال پیش تلاش کرده برای موثرتر بودن ارائه خدمات به صنعت نفت ایران، دست به خلاقیت هایی زده بود که همچنان ادامه دارد.

سال1399 نایب رئیس هیات‌مدیره بانک صادرات ایران در یک نشست تخصصی گفته بود که بانک صادرات قصد دارد زنجیره تامین مالی در صنعت پتروشیمی ‌را با استفاده از اعتبارات اسنادی ریالی به نحوی سامان دهد که دیگر نیازی به تنزیل آنها نباشد و چرخش اعتبارات اسنادی ریالی این بانک در بخش‌های مختلف اقتصاد، گشایش‌های بیشتری را در زنجیره تامین مالی موجب شود.

این اقدام سبب شده که صنعت نفت بیشتر به این بانک توجه کند.

در حقیقت، پس از تحریم‌ها دیگر یوزانس، فاینانس و ریفاینانس از مبادلات تجاری در ایران حذف شده و موجب شده تا قیمت تمام شده کالا و مواد اولیه به شدت افزایش یابد و به همین دلیل کمتر تولیدکننده‌ای کالای خود را به صورت نسیه می‌فروشد و این امر موجب شده تا قدرت خرید تولیدکنندگان کاهش و مراجعه آنها به نظام بانکی افزایش یابد.

به همین دلیل بانک صادرات با رونمایی از طرح طراوت، جانشینی برای یوزانس، فاینانس و ریفاینانس عرضه کرده و با استقبال بسیار مناسبی هم روبه‌رو شده است به طوری که در آن سال حدود 500 هزار میلیاردریال اعتبارات اسنادی ریالی از سوی این بانک صادر و تنزیل شده که نقش مهمی‌ در تامین زنجیره مالی بخش‌های مختلف اقتصادی داشت.

بر اساس همین دیدگاه ها بود که در سال گذشته چندین ابرپروژهای صنعت پترشیمی با تامین مالی بانک صادرات به مرحله نهایی رسیدند. به عنوان مثال تامین مالی پروژه‌های شرکت‌های پتروشیمی «گچساران»، «فناوران»، «هنگام» و «گاز بیدبلند» توسط بانک صادرات ایران انجام شد .

سال گذشته بانک صادرات با هلدینگ خلیج فارس قرارداد همکاری برای تامین مالی بین المللی بست که از ان تاریخ تا امروز رخدادهای مهمی برای شرکت پتروشیمی افتاد و توانست این شرکت را در تولید بیشتر کمک کنند.

یکی از مهمترین اقدام بانک صادرات برای این مساله اجرای طرح های مختلفی بود که بانک ارائه کرده بود.
سال گذشته طرح پتروصاد پلاس رونمایی شد و امسال یک طرح دیگری ارائه شد.

پارسال، طرح جامع «پتروصاد پلاس» بانک صادرات ایران با هدف ارائه خدمات کامل تامین مالی زنجیره تامین به شرکت‌های پتروشیمی و با تمرکز بر توانمندی بانک در ارائه تسهیلات انحصاری از طریق شعب خارج از کشور و همچنین شرکت‌های ابزاری رونمایی و مورد استقبال فعالان صنعت پتروشیمی قرار گرفت.

امسال هم بانک صادرات در این حوزه طرح های خاصی را ارائه کرده است.

در واقع، این بانک به عنوان یکی از بانک های عامل در حمایت از صنعت پتروشیمی، با هدف معرفی” بسته خدمات و تسهیلات جامع و متمایز بانکی” در پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی« حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش حضور داشت.

همه این رخدادها از بانک صادرات به عنوان مهمترین عامل پیوند بین صنعت بانکداری و پتروشیمی ساخت.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: