کد خبر: ۲۱۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - 02 February 2024

 بانکداری ایرانی-رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور جدیدترین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها را تشریح کرد.
سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: شاهد بارش برف و باران در برخی محورهای استان‌های زنجان، مازندران، کردستان، اردبیل، گیلان، البرز، تهران، کرمانشاه، قم، قزوین و همدان هستیم.

وی افزود: ترافیک در آزادراه کرج ـ تهران (پل فردیس تا پل کلاک) و محور شهریار ـ تهران (اکثر مقاطع) نیمه‌سنگین گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با اشاره به محورهای مسدود گفت: محور قدیم خرم آباد ـ پلدختر تنها محور اصلی است که هم‌اکنون مسدود است و تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.

شیرانی با اشاره به محورهای مسدود غیراصلی گفت: محور پونل ـ خلخال، محور هشتگرد ـ طالقان، سروآباد ـ پاوه، سی‌سخت ـ پادنا، گنجنامه ـ تویسرکان و وازک ـ بلده تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام بارشهای چند روز گذشته شاهد افزایش وقوع تصادفات ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر بوده‌ایم که علت اصلی این حوادث بی‌توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب‌وهوایی و عدم پیش‌بینی افزایش لغزندگی سطح راهها در این شرایط از علل زمینه‌ساز این تصادفات بوده است.

شیرانی بیان کرد: بارشها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی‌ها افزایش یافته است، در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است. لغزندگی جاده‌ها به‌همراه بی‌احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادف‌های زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد.

وی در پایان گفت: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها و رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین‌تر از سرعت درج‌شده به‌روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: