کد خبر: ۲۱۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - 02 February 2024

 بانکداری ایرانی-ایسنا/کرمان معاون رئیس جمهور گفت: برای ۲.۲ میلیون واحد مسکونی تامین و تخصیص زمین انجام شده لذا باید ساخت و سازها با سرعت بیشتری انجام شود.

داوود منظور بعد از ظهر امروز ۱۲ بهمن ماه در آیین واگذاری ۱۴۴ واحد مسکونی پروژه‌های شرکت تعاونی بُشری در شهر کرمان اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای خانوارها، مسکن مناسب است و دولت خود را متعهد می‌داند که این خدمت مهم به مردم داده شود.

وی ساختمان‌سازی را یک صنعت سودآور دانست و بیان کرد: باید بازار مسکن و پیمانکاران، مشاوران و شرکت‌های مهندسی را حمایت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: رئیس جمهور وعده داده بود که هر سال یک میلیون مسکن تامین کنیم و هدف بزرگی است و این کار شدنی است لذا باید نهادهای مربوطه با همکاری هم ایفای نقش کنند تا به این هدف دست یابیم. یکی از این نهادها صندوق ملی مسکن است و بخش عمده منابع آن توسط دولت تامین می‌شود.

وی افزود: باید این منابع در کنار ظرفیت‌های مالی ترکیب و تلفیق شود تا به این هدفگذاری دست پیدا کنیم.

وی با بیان این مطلب که بانک مسکن منابع تسهیلات را تامین می‌کند، تصریح کرد: برای ۲.۲ میلیون واحد مسکونی تامین و تخصیص زمین انجام شده لذا باید ساخت و سازها با سرعت بیشتری انجام شود.

منظور درباره مسکن روستایی و مسکن حمایتی اظهار کرد: در این ساخت و سازها زمین‌هایی است که خود مالکین تامین می‌کنند و تسهیلاتی به این افراد برای ساخت خانه داده می‌شود.

وی افزود: همه این تلاش‌ها و سیاست‌گذاری‌ها انجام شده و عملاً این طرح در همه استان‌ها پیش می‌رود و با تجمیع تمام توانمندی‌های کشور به این هدف مهم دست پیدا می‌کنیم و البته تعهدات باقیمانده در طرح‌های مسکن از دوره‌های قبل نیز در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در هشت سال دولت قبل تقریباً پروژه‌های مسکن مهر رها شده بود ولی این دولت، دولت مردم است و تامین مسکن مردم از وظایف دولت است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این آیین گفت: پروژه ۱۲۰۰ واحدی بُشری در دولت نهم و دهم آغاز شد و ۵۴۰ واحد آن با توجه به مشکل تامین منابع مالی و اختلافات هیات مدیره به توقف برخورد کرد.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های مالی و آورده افراد در این پروژه عنوان کرد: ۱۴۴ واحد از این طرح آماده شده و ۲۰۸ واحد بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد که تا پایان سال واگذار می‌شود و مابقی در مرحله فندانسیون و اسکلت و نیازمند تزریق منابع مالی مناسب است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: