کد خبر: ۲۱۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - 31 January 2024

علیرغم آنکه کارهای بانکی به دلیل فناوری‌های ارتباطی گسترده بسیار آسان شده است؛ اما هنوز هم مواردی همچون کارت به کارت کردن زمانبر است. امور بانکی تعریف گسترده‌ای دارد و کارت به کارت کردن تنها بخش کوچکی از امور بانکی است.

 

انجام کارهای بانکی در کوتاه‌ترین زمان

اگر بخواهیم تعریف گسترده‌ای از امور بانکی داشته باشیم می‌توانیم پرداخت قبوض یا پرداخت کالاهای خریداری شده از طریق درگاه پرداخت اینترنتی و حتی پرداخت خلافی خودرو را نیز بخشی از امور بانکی بدانیم. گذشته از تعریف امور بانکی که می‌تواند شامل تعاریف مختلف و متفاوتی باشد، مسئله مهم آن است که چه روش‌هایی برای انجام کارهای بانکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجود دارد؟

قطعا شناسایی این راه‌ها می‌تواند به صرفه‌جویی در وقت و انرژی ما کمک کند. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در اینجا به بهترین روش‌های انجام کارهای بانکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخته‌ایم.



روش‌های انجام امور بانکی



برای انجام امور بانکی روش‌های مختلفی همچون مراجعه حضوری و استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی وجود دارد. البته از کدهای دستوری نیز می‌توان برای برخی از امور بانکی مانند کارت به کارت استفاده کرد که این روش علاوه بر زمانبر بودن، با محدودیت‌های زیادی مواجه است.
مراجعه حضوری نیز شیوه‌ای زمانبر با دردسرهای خاص خود است. بنابراین می‌توان گفت بهترین روش برای انجام امور بانکی استفاده از اپلیکیشن است. اما منظور از اپلیکیشن چیست و کدام اپلیکیشن جزء بهترین اپ‌های پرداختی محسوب می‌شود؟
پاسخ این است که دیجی‌پی یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پرداختی برای انجام امور بانکی است. علاوه بر دیجی‌پی، می‌توان از اپ‌های اختصاصی بانک‌ها و وب‌بانک‌ها نیز به عنوان روش‌های مناسب جهت انجام امور بانکی نام برد.



اپلیکیشن دیجی‌پی


دیجی‌پی یک شبکه گسترده پرداختی است که خدمات خود را از طریق اپلیکیشن و نیز سامانه آنلاین ارائه می‌دهد. استفاده از هر دو روش برای انجام امور بانکی و پرداختی امکان‌پذیر است؛ اما اگر می‌خواهید همیشه و در هر جایی به خدمات این اپ دسترسی داشته باشید شاید بهترین کار این است که اپلیکیشن دیجی‌پی را نصب کنید.
این اپلیکیشن دارای خدماتی همچون پرداخت قبوض، خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، پرداخت جریمه یا خلافی خودرو و نیز کارت به کارت است. سقف کارت به کارت دیجی‌پی از 4 بانک مبدا کشاورزی، ملت، ملی و شهر، ده میلیون تومان است. بنابراین اگر معمولا امور بانکی شما از جمله کارت به کارت کردن در مبالغ کم و محدود انجام می‌شود، استفاده از اپلیکیشن دیجی‌پی برای شما بسیار کاربردی است.
البته به جز دیجی‌پی، اپ‌های پرداختی دیگری نیز وجود دارند که عملکرد آنها تا حدودی مشابه دیجی‌پی است. با این تفاوت که دیجی‌پی خدمات خرید اعتباری و خرید قسطی را نیز ارائه می‌دهد.


اپلیکیشن‌های بانکی




در حال حاضر تمام بانک‌های کشور اپ‌های اختصاصی را برای مشترکین خود طراحی کرده‌اند. شما می‌توانید اپ بانکی را که در آن حساب دارید دانلود کنید و از خدمات مختلف بانکی مانند کارت به کارت، انتقال پول از طریق ساتنا، پایا، حواله بانکی و تقریبا اکثر اموری که در بانک‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود، بهره‌مند شوید. کار با اپلیکیشن‌های بانکی نیز بسیار آسان است. از طرفی سرعت کار با این اپ‌ها نیز بسیار بالا است.


سامانه‌های آنلاین بانکی




بانک‌ها علاوه بر اپلیکیشن‌ها، سامانه‌های آنلاین یا وب‌بانک‌ها را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. این وب‌ها برای کسانی که در نصب اپ‌ها مشکل یا محدودیت دارند بسیار کاربردی هستند. عملکرد وب‌ها نیز تقریبا مشابه اپلیکیشن‌های بانکی است و تفاوتی با آن‌ها ندارند. برای استفاده از وب‌بانک‌ها، باید آدرس سایت بانک مورد نظر را در مرورگر وارد کنید، سپس با اتصال به صفحه بانکی و وارد کردن اطلاعات لازم، از خدمات بانکی برخوردار شوید.


کدام روش بهترین روش است؟



تعیین اینکه استفاده از کدام روش (اپ‌های پرداختی، بانکی و وب‌بانک‌ها) جزء بهترین روش‌ها است، بسیار سخت و حتی نادرست است؛ زیرا هر روش مزایا و امکانات خاص خود را دارد. از طرفی شرایط و محدودیت‌های شما نیز در انتخاب روش‌های معرفی شده تعیین‌کننده است.

به عنوان نمونه اکثر کاربران گوشی آیفون با محدودیت نصب اپ‌های بانکی مواجه هستند. بنابراین برای این افراد استفاده از وب‌بانک‌ها بهتر است. جدا از این موضوع، هر یک از اپ‌های بانکی و پرداختی دارای امکانات و مزیت‌های متفاوتی هستند که ضرورت نصب هر دو نوع این اپ‌ها را الزامی می‌کند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: