کد خبر: ۲۱۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - 01 January 2024
اختلاف منفی میان سود سپرده گذاری بانکی و نرخ تورم باعث کاهش میل افراد جامعه به این نوع از سرمایه گذاری شده و گرایش آنها را به بازارهای موازی بیشتر کرده است.

اختلاف منفی میان سود سپرده گذاری بانکی و نرخ تورم باعث کاهش میل افراد جامعه به این نوع از سرمایه گذاری شده و گرایش آنها را به بازارهای موازی بیشتر کرده است.

در این میان صندق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با توجه به نداشتن نرخ شکست و روز شمار بودن سود پرداختی به خصوص برای ریسک گریز ها گزینه مطلوب و دلخواهی به شمار می روند .

 به خصوص آنکه مانند صندوق سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت ایران زمین سیر سود پرداختی صعودی نیز باشد.

حکایت سود
سود این صندوق در استقبالی گرم از زمستان برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲، با یک درصد افزایش به ۲۵/۵درصد رسیده که نسبت به فروردین سالجاری ۲/۵ درصد رشد داشته است. افزایش سود صندوق در ۹ ماه گذشته طی دو مرحله صورت گرفته که سود موثر ۲۸/۷ درصدی سالیانه را موجب شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ایران زمین، در حال حاضر با بیش از ۸ هزار میلیارد تومان دارایی که حدود 3 برابر سرمایه بانک همنام این صندوق است، 83,746,899 واحد سرمایه گذاری را به امید کسب سود هرچه بیشتر مدیریت می‌کند.

مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ به عنوان مدیر این صندوق سعی دارد با ایجاد فاصله هرچه بیشترمیان سود و تورم از طریق ترکیب هوشمندانه دارایی‌های صندوق در سپرده های بانکی، اوراق مشارکت، سهام، و غیره نظر سرمایه‌گذاران را جلب و آنها را نسبت به تداوم سرمایه‌گذاری تر مشتاق کند.

برشی از صندوق
صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین در سال ۱۳۹۰ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان صندوق سرمایه‌ گذاری، فعالیت خود را آغاز کرد. مدیریت دارایی‌های صندوق که عمدتاً شامل سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس می‌شود، توسط مدیر سرمایه‌گذاری صندوق صورت می‌گیرد. سرمایه‌گذاران در ازای سرمایه‌گذاری در این صندوق گواهی دریافت کرده و صدور و ابطال واحدها بر اساس ارزش خالص دارایی‌های روز بعد از ارایه درخواست انجام می‌شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: