کد خبر: ۲۱۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - 23 December 2023
مدیرعامل "داتام" در پاسخ به بانکداری ایرانی مطرح کرد؛
علی عالی زاده مدیرعامل گروه مالی داتام گفت: ما در زمینه تأسیس صندوق های جدید، اقداماتی فراتر از انتظارات- که در مؤسسات غیروابسته به بانک ها حاکم است- داشته‌ایم.

تلاشهای فراتر از انتظار برای تأسیس صندوقهای جدیدبانکداری ایرانی - لیلا فریادرس؛ علی عالی زاده مدیرعامل گروه مالی داتام گفت: ما در زمینه تأسیس صندوق های جدید، اقداماتی فراتر از انتظارات- که در مؤسسات غیروابسته به بانک ها حاکم است- داشته‌ایم.

به گزارش بانکداری ایرانی، عالی زاده با اعلام این مطلب توضیح داد: یکی از برنامه‌های ما راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات است که با رایزنی‌های انجام شده، مسئولان بانک مرکزی برای صدور مجوز آن قول مساعد داده‌اند.

وی ساماندهی صندوق های زمین و ساختمان را از جمله برنامه‌های دیگر شرکت دانست و گفت: به دنبال اخذ مجوز برای پروژه شهرک حافظ و صندوق درآمد ثابت- که در واقع  اوراق دولتی است- هستیم.

عالی زاده اضافه کرد: در کنار اینها به دنبال صندوق اهرمی سهامی و صندوق بخشی هستیم که بتوانیم از طریق آنها سلایق همه متقاضیان را پوشش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر دو صندوق سهامی داریم و از آنجا که صندوق های سهامی کلاسیک خیلی مورد توجه و تأیید فعالان بازار نیست، لذا از طریق شرکت مشاور سرمایه‌گذاری و با همکاری سازمان بورس، تبدیل یکی از صندوق ها را به اهرمی سهامی، در دست اقدام داریم.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد: در مورد ساختمان ها در دو بخش اقداماتی در حال انجام است، شرکت توسعه پایدار و زمین هایی که قرار است در قالب پروژه انجام شود.

وی درباره ساختمان های دیگر که در قالب اموال مازاد طبقه‌بندی و از طریق مزایده انجام می‌شود، اعلام کرد: شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ یکی از این موارد است که کارشناس رسمی آن را 93 میلیارد تومان ارزیابی کرد و از طریق مزایده حدود 104 میلیارد تومان به فروش رفت و سود آن در عملکرد مشاور سرمایه گذاری شناسایی شد.

عالی زاده در پایان گفت: برنامه واگذاری ساختمان شرکت کارگزاری حافظ در محل جردن هم در دستور کار قرار گرفته است لازم به یادآوری این ساختمان با ارزش دفتری 15 میلیارد تومان ثبت شده است که بسیار پایین تر از ارزش واقعی آن است و در آخرین ارزیابی توسط کارشناس رسمی دادگستری با قیمت پایه  250 میلیارد تومان ارزش گذاری شده که با واگذاری این ساختمان نقدینگی بسیار مناسبی در اختیار این کارگزاری قرار می گیرد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: