کد خبر: ۲۱۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - 26 November 2023
استاندار مازندران اعلام کرد
استاندار مازندران، ملاک ارزشیابی شهرستان‌های تابعه را براساس اطلاعات ثبت شده در داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: این که اکنون فقط عملیات اجرایی حدود ۲۳ درصد تعهد نهضت ملی مسکن استان شروع شده است، نشان دهنده این است که به نسبت عقب افتادگی چشم گیری وجود دارد.

بانکداری ایرانی- استاندار مازندران، ملاک ارزشیابی شهرستان‌های تابعه را براساس اطلاعات ثبت شده در داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: این که اکنون فقط عملیات اجرایی حدود ۲۳ درصد تعهد نهضت ملی مسکن استان شروع شده است، نشان دهنده این است که به نسبت عقب افتادگی چشم گیری وجود دارد.

به گزارش ایسنا، سید محمود حسینی پور شامگاه ۴ آذرماه درجلسه شورای مسکن مازندران اظهار کرد: طبق آمار بهزیستی استان از حدود ۶ هزار و ۷۰۰نفر از افراد تحت پوشش فاقد مسکن، حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر و هشت هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین دولتی باید در اولویت تامین مسکن مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرد، افزود: زمین‌هایی که در اختیار بهزیستی مازندران قرار دارد، در قالب مولد سازی در ساخت مسکن حمایتی "طرح نهضت ملی مسکن" استفاده و بهره گیری شود.

حسینی پور بیان کرد: اگر چه روند پیگیری ساخت مسکن ملی مازندران بهتر شده است، اما دستگاه‌های اجرایی همچنان نسبت به این موضوع جدیت کامل ندارد.

وی با ذکر این نکته که طبق بررسی‌های صورت گرفته عمده مشمولان نهضت ملی مسکن مددجویان مازندران توانایی پرداخت آورده اولیه را ندارند، گفت: باید برای کمک به این قشر محروم جامعه راهکارهای حمایتی مختلفی ارائه شود.

وی تفکر بسیجی را تنها راه حل برون رفت از مشکلات دانست و افزود: مدیرانی که با تفکر بسیجی فعالیت دارند، به طور یقین در ماموریت‌های خود به مراتب جلوتر از دیگران هستند و رضایتمندی مردم را نیز درکارنامه دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید سبک، عمل و اقدام بسیجی در بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی مازندران بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم برای مددجویان دو دستگاه حمایتی کمیته امداد و بهزیستی مازندران مورد تاکید است.

این مسئول با تاکید بر این که باید پاسخگوی عملی شدن تعهد ایجاد شده در طرح نهضت ملی مسکن مازندران باشیم، خاطرنشان کرد: داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در شهرستان‌های استان تهیه شده است و فرمانداران موظف به اجرای گزارش هستند.

حسینی پور تصریح کرد: راه و شهرسازی مازندران باید اقدام نهایی را همواره در داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن استان داشته باشد، مکاتبات برای اصلاح فرایند بارگذاری کسانی که در بخش خودمالکی نیاز به تسهیلات بانکی ندارند را نیز انجام دهد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار اینکه شهرداران مازندران نیز صدور پروانه ساخت را در طرح نهضت ملی مسکن اولویت قرار دهند، گفت: شهرک سازی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در پنج نقطه استان باید مورد توجه حمایتی شهرداران قرار بگیرد.

استاندار مازندران از صدور مجور ساخت سه شهرک مسکونی در شهرستان‌های گلوگاه، گوهر باران ساری و کرفون جویبار یاد کرد و گفت: طبق برنامه علاوه بر افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکونی در دهه فجر امسال، عملیات ساخت واحدهای مسکونی در این سه شهرک نیز شروع خواهد شد.

وی از اداره کل راه و شهرسازی و معاونت امور عمرانی استانداری مازندران خواست پیمانکارانی را که تعهد و توان اجرایی آنان به اثبات رسیده است را انتخاب و پای کار بیاورند.

حسینی پور با تاکید براینکه در انتخاب پیمانکاران ساخت نهضت ملی مسکن مازندران نظارت‌ها باید دوچندان شود، اظهار کرد: بازدیدهای غیر محسوس از پیمانکاران مازندران در طرح نهضت ملی مسکن انجام شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به تعهد ایجاد ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در استان تهاتر از طریق تغییر کاربری اراضی برای ساخت نهضت ملی مسکن با بخش خصوصی است که باید برنامه‌ریزی شود.

برچسب ها: مازنداران ، مسکن ملی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: