کد خبر: ۲۱۳۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - 11 November 2023
بانکداری ایرانی بررسی کرد؛
بانک صادرات در دوسال اخیر رشد قابل توجه عملکردی را ثبت کرده که این موفقیت ، مدیون تخصص و تعهد نیروی انسانی این شرکت است. مهمترین راهبرد بانک در این حوزه افزایش بهره وری است که در سالهای اخیر به روشنی رشد یافته است.

علی سوری -   بانک صادرات در دوسال اخیر رشد قابل توجه عملکردی را ثبت کرده که این موفقیت ، مدیون تخصص و تعهد نیروی انسانی این شرکت است. مهمترین راهبرد بانک در این حوزه افزایش بهره وری است که در سالهای اخیر به روشنی رشد یافته است.

به گزارش بانکداری ایرانی، در مهر امسال بانک صاردات حدود 468 هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی از محل درآمد تسهیلات، درآمد اوراق بدهی، درآمد سرمایه گذاری ها و درآمد کارمزد کسب کرده که نسبت به سال قبل بیش از 62 درصد رشد داشته است . در حقیقت پارسال بانک از این محل، حدود 280هزار میلیارد ریال درآمد ساخته بود.

بانک صادرات در گام نخست برای اینکه بتواند هم هزینه ها را کنترل کند و هم بهره وری را افزایش دهد تعداد شعب خود را مدیریت کرده و از رقم 1851 شعبه به 1578 شعبه در استانها رساند . همچنین تعداد شعبه در تهران را از 417 به 360 شعبه رساند. این رخداد یعنی کم کردن 273 شعبه به بهبود مستمر وضعیت نیروی متخص و متعهد بانک انجامید. بانک صاردات از سال 1397 تا 1401 نیروهای خود را از رقم 27هزار 187 نفر به 22513 نفر کاهش داد.

برآوردها نشان می دهد که تا پایان امسال تعداد نیروهای بانک به 2100 نفر می رسد.تا اینجای کار ، این کاهش 4674 نفری بانک صادرات به مدیریت هزینه انجامید.

راز موفقیت بانک صاردات؛ افزایش بهره‌وری نیروی انسانی

بر اساس همین تحولات بهره وری بانک صادرات افزایش یافته و بر اساس بررسی ها سرانه منابع بانک صاردات به کارکنان از رقم 38 میلیارد ریال در سال 1395 به مبلغ 240 میلیارد ریال در حال حاضر رسیده و سرانه منابع به شعبه هم از رقم 495 میلیارد ریال به 2726 میلیارد ریال رسیده است. این به روشنی گویای افزایش بهره وری بانک است و نشان می دهد که میزان تخصص و تعهد کارکنان و میزان مفیدی شعب بیش از 6 برابر افزایش یافته است.

 



راز موفقیت بانک صاردات؛ افزایش بهره‌وری نیروی انسانی

 

بهره وری مقدار کالا یا خدمات تولید شده در مقایسه با هر واحد از انرژی یا کار هزینه شده بدون کاهش کیفیت یا به زبان ساده تر اثربخشی به همراه کارایی اس در حقیقت، بهره وری رابطه بین حجم یا ارزش تولید انجام شده با امکانات و منابع مورد استفاده را توصیف و تبیین می کند و استفاده موثر و بهینه از منابع موجود را به منظور تولید کالا یا خدمات نشان می دهد و هرچه بهره وری افزایش پیدا کند یعنی بانک یا آن موسسه دارای سوددهی باکیفیت است و در ماه ها یا سالهای پیش رو قطعا وضعیت بهتری خواهد داشت.

راز موفقیت بانک صاردات؛ افزایش بهره‌وری نیروی انسانی

علی سوری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابراهیم ایران پور مبارکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
امید است شاهد پیشرفت روز افزون بانک در عرصه بانکداری اسلامی باشیم .باتشکر وسپاس ابراهیم ایران پور مبارکه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: