کد خبر: ۲۱۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - 09 November 2023
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه برای اتصال و برخورداری تمامی ساختمان‌های کشور با این فناوری تا پایان برنامه هفتم، هدفگذاری انجام شده است که انقلابی را در صنعت ارتباطات کشور بوجود خواهد آورد و زیرساخت توسعه کشور حداقل در نیم قرن آینده است.

بانکداری ایرانی-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه برای اتصال و برخورداری تمامی ساختمان‌های کشور با این فناوری تا پایان برنامه هفتم، هدفگذاری انجام شده است که انقلابی را در صنعت ارتباطات کشور بوجود خواهد آورد و زیرساخت توسعه کشور حداقل در نیم قرن آینده است.

عیسی زارع پور پنجشنبه ۱۸ آبان‌ماه در حاشیه آیین افتتاح پروژه فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی یک استان پهناور، صنعتی و استراتژیک در کشور است و نیازمندی‌های صنعتی، علمی و فناورانه استان ایجاب می کند که زیرساخت‌های ارتباطی آن توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای ساوه گفت: در ساوه به عنوان نخستین شهرستان استان مرکزی این طرح بزرگ افتتاح شد و از امروز مردم این شهر در صورت تمایل با ارائه درخواست می‌توانند از سرویس فیبر نوری ظرف یکماه در مقابل درب منزل خود بهره‌مند شوند و این کار به مرور برای سایر شهرهای استان نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: در پروژه فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای ساوه سرعت‌های تا چندصد مگابیت برثانیه حتی تا هزار مگابیت بر ثانیه فراهم شده که این میزان حدود ۸۰ برابر سرعت ارتباطات ثابتی است که در کشور وجود دارد و عملا جزو آخرین فناوری های روز دنیاست و امیدواریم تا پایان دولت، امکان دسترسی و برخورداری از چنین فناوری را برای تمامی خانوارهای شهری کشور فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به اینکه در آینده، فیبرهای نوری اتوبان‌های جدیدی هستند که ارتباطات مردم را برقرار می کنند و از آنجاکه امور زندگی جامعه بشری، دیجیتالی و مجازی خواهد بود، این زیرساخت تسهیل کننده زندگی مردم می‌شود، اظهار کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه برای اتصال و برخورداری تمامی ساختمان‌های کشور با این فناوری تا پایان برنامه هفتم هدفگذاری شده است که انقلابی را در صنعت ارتباطات کشور بوجود خواهد آورد.

وی با بیان اینکه پروژه فیبر نوری زیرساخت توسعه کشور حداقل در نیم قرن آینده است، گفت: اجرای پروژه فیبر نوری در سراسر استان مرکزی می تواند کمک کند که استعداهای استان در مسیر شکوفایی قرار گیرد و نقش موثری در اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

عیسی پور در حوزه توسعه خدمات ارتباطی در روستاها گفت: قریب به ۹۴ درصد خانوارهای روستایی بالای ۲۰ خانوار کشور با اینترنت پرسرعت به شبکه متصل هستند که این میزان در ابتدای دولت حدود ۸۰ درصد بود. بیش از پنج هزار و ۴۰۰ روستا طی دو سال گذشته به شبکه متصل شدند که سهم استان مرکزی حدود ۱۶۰ روستا بوده است و تا پایان سال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد که نقش موثری در ماندگاری مردم در روستا و رونق و آبادانی و نیز تقویت زیرساخت‌ها داشته و مهاجرت معکوس را رقم خواهد زد.

وی در خصوص زیرساخت های انتخابات نیز گفت: براساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اولین بار وزارت ارتباطات نیز جزو ستاد اجرایی انتخابات کشور شده است و این وزارتخانه وظیفه تضمین ارتباطات پایدار و با کیفیت را در طول انتخابات برعهده دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به برگزاری ۲۰ درصد انتخابات امسال به شکل الکترونیک گفت: نقش زیرساخت ارتباطی در انتخابات بسیار مهم است و سازوکار برخورداری از زیرساخت پرسرعت، با کیفیت و امن در طول برگزاری انتخابات دیده شده است.

برچسب ها: وزیر ارتباطات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: