کد خبر: ۲۱۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 07 November 2023
بانکداری ایرانی بررسی کرد ؛
بانک قرض الحسنه مهر ایران دارای کفایت سرمایه 9.51 درصدی است که یکی از بالاترین نسبت کفایت سرمایه در بین بانک های ایرانی است .

بانک قرض الحسنه مهر ایران؛سالم ترین بانک با داشتن کفایت سرمایه بالای استانداردهای بانکیبانکداری ایرانی - لیلا فریادرس ؛سود خالص بانک قرض الحسنه در آخرین گزارش های مالی بالاتر از 40 هزار میلیارد ریال محقق اعلام شد. این در حالی است که در سال 1400 این بانک تنها 18 هزار میلیارد ریال سود ساخته بود و این نشان از آن دارد که می توان با بانکداری اسلامی و فعالیت سالم و فقط بانکی به سود خوبی هم دست یافت و نیاز نیست با اعمال پانزی و بنگاه داری و خلق پول مخرب و دیگر روش ها سودسازی کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، وضعیت بانک قرض الحسنه مهر ایران روز به روز بهتر از قبل می شود و تلاش می کند تا در لیگ بانکهای برتر جای قرار گیرد. اخیرا، یکی از اعضای هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفته بود که با رشد ۷۰ درصدی در هر سال، تا ۳ سال آینده به منابع ۱۰۰۰ همتی خواهیم رسید. سرعت رشد سایر بانک‌ها به این میزان نیست و این موضوع باعث می‌شود رتبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نظر منابع به سومین تا پنجمین بانک کشور ارتقا یابد.

بر اساس این گزارش، بانک قرض الحسنه مهر در پایان 1401 بیش از 47 هزار میلیارد ریال کارمزد کسب کرد. البته در کنار کارمزد، حدود 11 هزار میلیارد ریال درآمد سپرده گذاری ، درآمد سرمایه گذاری در اوراق بدهی مبلغ 28 هزار میلیارد ریال و دیگر موارد زیر یک میلیارد ریال بود و این دلیل خوبی بر آن است تا نشان دهد که سلامت کاری بانک قرض الحسنه مهر ایران در اوج خود قرار دارد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران پارسال حدود 1108 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه پرداخت کرد. که بر حسب ذات این بانک، بالاترین میزان از وام قرض الحسنه است. البته سپرده خوبی هم جمع کرد. چرا که رقمی بالغ بر 1362 هزار میلیارد ریال جمع سپرده مشتریان این بانک در پارسال بود.

بر اساس این گزارش ، مجموع دارایی های بانک مبلغ 1492 هزار میلیارد ریال برآورد شد.این بانک در ماه های اخیر شعب خود را به منظور بهبود جانمایی و ادغام شعب کم کرده که به تبع آن نیروی انسانی بانک هم از 525 نفر به 515 شعب کاهش یافت.

 

در این 515 شعبه در حال حاضر حدود 3087 نفر کار می کنند. بانک در سال گذشته به ازای هر نفر 14 میلیارد ریال درآمد ساخت. این در حالی است که سرانه درآمد بانک در سال 1400 حدود 6 میلیارد ریال بود.

بانک قرض الحسنه مهر ایران؛سالم ترین بانک با داشتن کفایت سرمایه بالای استانداردهای بانکی

بانک قرض الحسنه مهر ایران دارای کفایت سرمایه 9.51 درصدی است که یکی از بالاترین نسبت کفایت سرمایه در بین بانک های ایرانی است چرا که بسیاری ازبانکهای قدیمی دارای کفایت سرمایه منفی هستند و اغلب بانکها دارای کفایت سرمایه در محدوده صفرقرار دارند. از طرف دیگر بر اساس  قوانین بانکی ایران و بانک مرکزی حدود 8 درصد است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: