کد خبر: ۲۱۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 11 October 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
بانک صادرات در سال جاری نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی را در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری داشته است تا جایی که تعداد وام های پرداختی بیش از 50 درصد رشد داشت .

بانک صادرات در سال جاری نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی را در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری داشته است  تا جایی که تعداد وام های پرداختی بیش از 50 درصد رشد داشت .

به گزارش بانکداری ایرانی، به گفته مدیران بانک صادرات ایران ، نزدیک به 58 درصد از درصد از تسهیلات حمایتی بانک به وام ازدواج و فرزندآوری اختصاص دارد.

بر اساس این گزارش، ارزش وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی پرداخت شده بانک صادرات ایران در شش ماه ابتدای سال 1402 از 252 هزار میلیارد ریال فراتر رفت و طی این مدت بیش از 175هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند.
به منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به بخش‌های مختلف اقتصادی و معیشتی مردم اقصی نقاط کشور در شش ماه اول سال جاری نزدیک به 151 هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغال‌زایی و ودیعه مسکن مددجویان سازمان‌های حمایتی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد برکت، زندانیان نیازمند، بیماران صعب‌العلاج و احداث حمام روستایی به ارزش بیش از 190 هزار میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرد. پرداخت بیش از 53 هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، 43 هزار فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری، 4200 فقره وام قرض الحسنه بعلاوه 9600 فقره تسهیلات ودیعه مسکن و پرداخت بیش از 43 هزار فقره وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی سازمان‌های حمایتی از جمله برخی از حمایت‌های بانک در این مدت بوده است.

در حقیقت بر اساس برآوردهای بانکداری ایرانی، حدود 60 درصد از این تسهیلات پرداختی به وام ازدواج و فرزنداوری اختصاص داشته است.یعنی حدود 150 هزار میلیارد ریال تسهیلات در شش ماهه ابتدای امسال برای ازدواج و فرزندآوری بانک صادرات ایران پرداخت کرده است.این در حالی است که در شش ماهه ابتدایی پارسال این بانک حدود 103 هزار میلیارد بوده یعنی در سال جاری بانک صادرات نسبت به سال قبل بیش از 50 درصد رشد تسهیلات دهی در بخش ازدواج و فرزندآوری داشته است.

این افزایش به اضافه شدن رقم وام ازدواج یا فرزندآوری ریطی ندارد بلکه تعداد وام های پرداختی هم در بانک صادرات رشدی 50 درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، وام ازدواج ۱۴۰۲ برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم های زیر ۲۳ هر نفر ۲۲۰ میلیون تومان و این مبلغ برای سایرین هر نفر ۱۸۰ میلیون تومان خواهد بود. در صورت دارا بودن شرایط فرم ثبت نام وام ازدواج موجود در این صفحه را تکمیل نمایید و پس از انجام پرداخت در صف ثبت نام وام ازدواج بانک و استان دلخواه خود قرار بگیرید. از طرف دیگر بانک صادرات به دنبال افزایش قدرت تسهیلات دهی خود نیز است و از روش های مختلفی بهره می گیرد. یکی از این راه ها افزایش سرمایه است.

گفتنی است که بانک صادرات ایران برای افزایش قدرت تسهیلات دهی خود تصمیم به افزایش سرمایه ۵۱ درصدی از محل آورده نقدی گرفته که با اظهار نظر مثبت حسابرس و بازرس قانونی، همراه شده است. در حقیقت، به دنبال پیشنهاد افزایش سرمایه 51 درصدی بانک صادرات از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی در خرداد ، اظهار نظر حسابرس منتشر شد تا این بانک بورسی یک گام دیگر در این مسیر بردارد. به این ترتیب، تنها گام باقی مانده برای افزایش سرمایه "وبصادر"، تایید سازمان بورس و بانک مرکزی و صدور مجوز است که انتظار می رود نتیجه به زودی مشخص و گام نهایی افزایش سرمایه از 17.5 به 26.5 هزار میلیارد تومان انجام شود.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: