کد خبر: ۲۱۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 11 September 2023
مدیر یکی از صرافی‌های بزرگ رمزارز در ترکیه به دلیل کلاهبرداری و جرائم سازمان‌یافته به بیش از ۱۱ هزار سال زندان محکوم شد!

مدیر یکی از صرافی‌های بزرگ رمزارز در ترکیه به دلیل کلاهبرداری و جرائم سازمان‌یافته به بیش از ۱۱ هزار سال زندان محکوم شد!

به گزارش یورونیوز، فاروق فاتح اوزر سال ۲۰۲۱ میلادی پس از فروپاشی ناگهانی شرکت صرافی تودکس به همراه دارایی سرمایه‌گذاران به آلبانی گریخت اما دو ماه پیش به اتهام پولشویی، کلاهبرداری و جرائم سازمان‌یافته به ترکیه بازگردانده و به بیش از ۱۱ هزار سال زندان محکوم شد.

بر اساس این گزارش، دادستان‌ها خواستار ۴۰ هزار و ۵۶۲ سال حبس برای وی بودند. از سال ۲۰۰۴ میلادی و با لغو حکم اعدام در ترکیه، صدور چنین احکامی رایج شد.

دارایی‌ وی هنگام گریختن از ترکیه حدود ۲ میلیارد دلار تخمین زده شد اما دادگاه خسارت سرمایه‌گذاران را بیش از ۱۳ میلیون دلار اعلام کرد. این رقم در زمان فروپاشی این شرکت ۴۳ میلیون دلار برآورد شد.

دادگاه استانبول، خواهر و و برادر وی را با اتهامات مشابه مجرم شناخت. این افراد جداگانه در پرونده مربوط به ۲۰۲۷ قربانی و شامل جرائم متعدد محاکمه شده‌‌اند و مجموع آن‌ها در حکم نهایی لحاظ شد.

از دو سال پیش با افت شدید ارزش لیر، شهروندان ترکیه سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها را به عنوان راهی برای حفظ ارزش دارایی‌ها آغاز کردند و شرکت تودکس سال ۲۰۱۷ میلادی تاسیس و به یکی از صرافی‌های بزرگ رمزارز تبدیل شد اما آوریل ۲۰۲۱ میلادی، درگاه این شرکت ناگهان از کار افتاد و سرمایه افراد و مدیر این شرکت ناپدید شدند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: