کد خبر: ۲۱۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۳ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 26 August 2023
بررسی وضعیت بیمه پارسیان در سال‌های اخیر
بیمه پارسیان شرکتی موفق در صنعت بیمه‌گری است که فضای کسب و کار خوبی را برای خود رقم زده است. این عملکرد شرکت در حوزه های تخصصی، تولیدی و ارائه خدمات بیمه گری، حوزه‌های دیجیتالی و مسئولیت اجتماعی است.

بیمه پارسیان شرکتی موفق در صنعت بیمه‌گری است که فضای کسب و کار خوبی را برای خود رقم زده است. این عملکرد شرکت در حوزه های تخصصی، تولیدی و ارائه خدمات بیمه گری، حوزه‌های دیجیتالی و مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش بانکداری ایرانی ؛ بيمه پارسيان از اولين سال فعاليت تاكنون همواره توانسته است نام خود را در ميان ١٠٠ شركت برتر كشور، اعلام شده توسط سازمان مديريت صنعتي قرارداده است. همچنين اين سازمان در ارزيابي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران، براي نهمين سال پياپي، بالاترين سطح توانگري مالي را با نسبت 124 درصدی به دست آورده است.

در كنار موفقيت هاي به دست آمده در زمينه هاي فني، بيمه پار سيان توانست در حوزه افزايش بهره وری، بهبود فرآيندها و رضايت مشتريان نيز گام هاي بزرگي بردارد، كه از نتايج آن مي توان به اخذ گواهينامه بين المللي مديريت كيفيت ٩٠٠١ISO از موسسه گواهي دهنده CERT٣ تحت اعتبار Dakks آلمان و بنياد جهاني IAF، گواهينامه هاي ١٠٠٠٢ISO( مديريت شكايت مشتري)، ١٠٠٠٤ISO( مديريت رضايت مشتري) و ١٠٠١٥ISO( مديريت آموزش) از موسسه گواهي دهنده ICB ايتاليا، گواهينامه نظام آراستگي محيط كار S٥ از شركت TuVinterCert آلمان، دريافت تنديس زرين جشنواره ملي بهره وري، دريافت تنديس طلايي رعايت حقوق مصـرف كنندگان و تنديس برند محبوب مصرف كنندگان، كسب عنوان پيشتاز بازار بيمه درجشنواره قهرمانان صنعت ايران، كسب جوايز مديريت سلامت اداري، ملي مديريت مالي، ملي مديريت و ... اشاره کرد.

علاوه بر این، این شرکت، هم راستا با کل صنعت بیمه کشور و سایر بخش‌های اقتصادی و حتی در گامی فراتر از آن ها، موضوع تحول دیجیتال را در دستور کار خود قرارداده و در این مسیر با تشکیل کمیته تحول دیجیتال تلاش مضاعفی را در این خصوص به عمل آورده است. در این کمیته، موضوعات مختلفی از قبیل تعیین و تصویب پروژه‌های زیربنایی مرتبط با فناوری دیجیتال در بیمه پارسیان، بررسی امکان بهره‌مندی از مشاوران خبره در عرصه تحول دیجیتال و ترسیم نقشه راه تحول دیجیتال بیمه پارسیان مورد رسیدگی قرار گرفته و پروژه‌های «توسعه نرم‌افزار کاربردی چـتر همراه (پارسی‌نو)، سامانه بازدید غیرحضوری بیمه‌های بدنه خودرو، سامانه اعلام خسارت غیرحضوری بیمه بدنه، سامانه یکپارچه نظارت و اجرای درمان، محیط کار ترکیبی (Hybrid Work)، سامانه تعیین برخط مقصر حادثه خودرو (کروکی آنلاین)، سامانه صدور و تمدید الکترونیکی بیمه‌نامه، پورتال الکترونیکی، راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه پارسیان و سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان، بهره‌برداری از کتابخانه الکترونیکی بیمه پارسیان، امضای دیجیتال و ...» تحت نظارت کمیته تحول دیجیتال، انجام شده و یا در حال انجام است.

شایان ذکر است که در چند سال اخير شركت بيمه پارسيان با توجه به ارزيابي‌هاي بين‌المللي و داخلي، جزو بهترين شركت‌هاي بيمه كشور بوده و در سطح يك توانگري مالي با توجه به ارزيابي بيمه مركزي قرار دارد.شركت بيمه پارسيان نوآوري‌هاي بسياري نيز در ارايه خدمات الكترونيك انجام داده است و مي توان نتيجه گرفت كه شركت بيمه پارسيان در راستاي چشم انداز خود در حال حركت است.

لیست عملکرد بیمه پارسیان برای نشان دادن وضعیت موفقیت امیز بودن این شرکت بلند است. و می توان از موارد زیر نام برد:
- حفظ سطح یک توانگري مالي به تاييد بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران؛
- جذب بيش از ٧،٨٠٠ ميليارد تومان حق بيمه با صدور حدود ١،٩٠٠،٠٠٠ بيمه نامه در سال ١٤٠١؛
- پرداخت حدود ٤،٢٠٠ ميليارد تومان خسارت به زيانديدگان در حدود ٦٣٠ هزار پرونده خسارت در سال ١٤٠١؛
- رشد %٥٦ مبلغي و %١٤ تعدادي در بيمه نامه هاي صادره در سال ١٤٠١ ؛
- كسب %٤,٤٦ سهم از بازار صنعت بيمه و رشد حدود %٤ در سهم از بازار؛
- فراهم سازي بستر اشتغال مستقيم حدود ١،٠٠٠ نفر به عنوان كاركنان شركت در سطوح مختلف سازماني؛
- افزايش هدايت شده تعداد نمايندگان بيمه اي و ايجاد بستر اشتغال براي نزديك به ٢،٣٠٠ نفر به عنوان نمايندگان بيمه اي؛
- ايجاد غيرمستقيم اشتغال براي حدود10هزارنفر به واسطه همكاري با شرکت و اجزاي شبكه فروش و پرداخت خسارت آن
- همكاري با سازمان منطقه آزاد چابهار به منظور حمايت بيمه اي از فعاليت هاي اقتصادي و بازرگاني در اين منطقه آزاد؛
- استقرار سامانه جامع مديريت اسناد DMS و غيركاغذي كردن فرآيند هاي كاري و الكترونيكي كردن اسناد و مدارك؛

این شرکت کارهای هم در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده که وضعیت خاصی را از این شرکت در حوزه اجتماعی و کمک به جامعه به نمایش می‌گذارد.
- نصب جايگاه هاي تفكيك پسماند و جمع آوري كاغذ هاي باطله جهت كمك به محيط زيست؛
- توسعه خدمات الكترونيكي جهت كاهش تردد و جلوگيري از آلودگي هاي محيطي؛
- استفاده از تكنولوژي هواي تازه در تمامي ساختمان هاي ستادي و شعب، احداث شده توسط شركت ( حذف سوخت هاي فسيلي، عدم استفاده از تجهيزات مشعلي و دودزا، استفاده از چيلرها و غیره ؛
- صرفه جويي در مصرف انرژي (آب، برق، گاز و ... با بهره گيري از تجهيزات كم مصرف و هوشمند)
- ارايه رايگان پوشش بيماري كرونا به بيمه گزاران بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري بيمه پارسيان
- توسعه بسته بيمه اي ويژه مدارس به منظور تامين سلامت و آرامش حوزه آموزش
- توسعه بسته بيمه اي سفر به منظور محافظت از افراد و خانواده ها در هنگام سفر
- همكاري با بانك پارسيان در جهت عرضه بسته هاي بيمه اي ويژه بانوان و نوجوانان
- طراحي بيمه عمر و مستمري در جهت حمايت از آتيه افراد جامعه
- جمع آوري كمك هاي نقدي همكاران جهت اهدا به هموطنان آسيب ديده از زلزله در شهرستان خوي
- هماهنگي با سازمان انتقال خون به منظور اهداي خون از سوي همكاران بيمه پارسيان

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: