کد خبر: ۲۱۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 07 August 2023
معاون توسعه صندوق نوآوری خبر داد
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از برگزاری رویدادی در حوزه ارائه نیازهای زائران اربعین در هفته آینده خبر داد.
برگزاری رویداد ارائه نیازهای اربعین در صندوق نوآوری/اشتغال ۲۶۶ هزار نفر در شرکت‌های فناور

بانکداری ایرانی-معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از برگزاری رویدادی در حوزه ارائه نیازهای زائران اربعین در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیاوش ملکی‌فر امروز در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه رسانه و روابط عمومی، تولد این صندوق را مولود تصویب قانون حمایت از مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۸۹ دانست و افزود: در این قانون بر تشکیل صندوقی با سرمایه اولیه ۳ هزار میلیارد تومان تاکید شده بود که هنوز این سرمایه به این صندوق اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن بر اساس قانون باید سالی نیم درصد از بودجه‌های عمومی به این صندوق نیز اختصاص یابد که تاکنون محقق نشده است.

ملکی‌فر با اشاره به ساختار این صندوق خاطر نشان کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به عدد ۹ هزار شرکت نزدیک شده و در حال حاضر دانش‌بنیانی تعداد ۸۸۳۱ شرکت از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری احراز شده است و صندوق در برابر این شرکت‌ها مسؤولیت تامین مالی را بر عهده دارد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی فروش این شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱ را ۴۳۵ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: در این شرکت‌ها ۲۶۶ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

خدمات صندوق

وی با اشاره به خدمات این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه خدمات این صندوق به ۴ دسته تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی دسته‌بندی می‌شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۷۷ خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود و چتر حمایتی ما از زمانی که شرکت، دانش‌بنیانی و نوپایی خود را دریافت می‌کند تا زمانی که وارد بورس می شود، است.

ملکی‌فر گفت: در حالی که سرمایه اولیه صندوق نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان می‌شود، ولی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌ها خدمات حمایتی ارائه کرده‌ایم.

برگزاری رویدادهای نوآورانه

ملکی‌فر برگزاری رویدادهای فناورانه را یکی از راهکارهای صندوق نام برد و گفت: ما از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها حمایت می‌کنیم و در آخرین رویداد که نمایشگاه صنعت ساختمان است، یکی از فعالان انبوه‌سازی قراردادی برای خرید ۳۰ میلیارد تومان پرینتر ۳ بعدی از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۷ رویداد ارائه نیازهای فناورانه برگزار شده است و در هفته آینده در حوزه اربعین رویدادی برگزار می‌شود و نیازهای زائرین اربعین در حوزه‌های مختلف سلامت و لجستیکی و غیره ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای رسانه و روابط عمومی، گفت: در این رویداد ۴۰ شرکت محصولات خود را عرضه می‌کنند، ضمن آنکه یک مرکز نوآوری، یک شتابدهنده و ۲ صندوق حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی حضور دارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: